YouTube dominuje wśród serwisów wideo, Cda przed Dailymotion i Vimeo
Z YouTube’a korzysta miesięcznie ponad 19 mln polskich internautów, którzy wykonują w serwisie ponad miliard odsłon, a każdy korzysta z niego średnio przez prawie trzy godziny. Pozostałe serwisy z wideo od użytkowników przyciągają odwiedzających maksymalnie na pół godziny. W skali roku podwoiła się liczba użytkowników Vimeo - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W październiku YouTube’a odwiedziło 19,4 mln polskich realnych użytkowników (czyli 74,41 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w serwisie 1,25 mld odsłon (na każdego przypadło przeciętnie 64,2 odsłony) i korzystali z niego przez 55,61 mln godzin. Każdy odwiedzający spędził na stronie przeciętnie dwie godziny i 51:57 minuty - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
YouTube jest zdecydowanie najpopularniejszym w Polsce serwisem z treściami wideo przesyłanymi przez internautów, notuje wielokrotnie wyższe statystyki niż zajmująca drugie miejsce sekcja wideo strony Cda.pl. W zeszłym miesiącu miał od niej prawie trzy razy więcej użytkowników (19,4 mln wobec 6,94 mln), ponad 11 razy więcej odsłon (1,25 mld w porównaniu z 107,8 mln), ponad czterokrotnie wyższą średnią liczbę odsłon na użytkownika (64,2 wobec 15,5) oraz prawie sześć razy dłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika (2 godziny i 51:57 minuty wobec 30:39 minuty).
Po ponad milion polskich internautów odwiedziło serwisy Dailymotion (1,22 mln) i Vimeo (1,13 mln). Pierwszy zanotował prawie dwa razy więcej odsłon (4,93 mln wobec 2,55 mln) i wielokrotnie dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (10:44 minuty wobec 1:47).
Zestawienie zamykają dwie polskie witryny: Wrzuta.pl (należąca do Grupy Wirtualna Polska) z 422,6 tys. użytkowników i 1,73 mln odsłon oraz Patrz.pl ze 109,3 tys. użytkowników i 447,1 tys. odsłon. W pierwszym serwisie odwiedzający spędził średnio 16:36 minuty.
Najpopularniejsze serwisy z wideo od internautów w październiku 2016 r. | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
youtube.com | 19 405 582 | 1 246 282 589 | 55 612 604 | 2:51:57 | 74,41% |
cda.pl/video | 6 936 116 | 107 793 225 | 3 542 770 | 0:30:39 | 26,60% |
dailymotion.com | 1 220 677 | 4 925 028 | 218 207 | 0:10:44 | 4,68% |
vimeo.com | 1 126 326 | 2 551 045 | 33 429 | 0:01:47 | 4,32% |
wrzuta.pl | 422 619 | 1 734 355 | 116 904 | 0:16:36 | 1,62% |
patrz.pl | 109 330 | 447 077 | 8 381 | 0:04:36 | 0,42% |
Na samych komputerach przewaga YouTube’a nad sekcją wideo Cda.pl jest jeszcze większa. Portal należący do Google’a zanotował w zeszłym miesiącu ponad trzy razy więcej polskich użytkowników (18,28 mln wobec 5,86 mln) i prawie 13 razy więcej odsłon (931,6 mln wobec 73,3 mln).
Vimeo miało minimalnie więcej użytkowników niż Dailymotion (836,1 tys. wobec 828,8 tys.), ale znacznie mnie odsłon (2,12 mln w porównaniu z 3,2 mln) i prawie cztery razy krótszy średni czas korzystania (2 minuty wobec 7:57 minuty) niż konkurent.
Najpopularniejsze serwisy z wideo od internautów w październiku 2016 r. na komputerach | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
youtube.com | 18 285 071 | 931 631 357 | 47 060 860 | 2:34:25 | 70,11% |
cda.pl/video | 5 859 370 | 73 291 216 | 2 588 887 | 0:26:31 | 22,47% |
vimeo.com | 836 147 | 2 120 813 | 27 885 | 0:02:00 | 3,21% |
dailymotion.com | 828 800 | 3 203 657 | 109 832 | 0:07:57 | 3,18% |
wrzuta.pl | 290 599 | 1 112 413 | 87 431 | 0:18:03 | 1,11% |
patrz.pl | 92 042 | 394 865 | 8 352 | 0:05:27 | 0,35% |
Z kolei w internecie mobilnym YouTube ma mniejszą przewagę zasięgową nad działem wideo Cda.pl - w październiku miał ponad dwa razy więcej odsłon od konkurencyjnej strony (5,07 mln wobec 2,16 mln). Z kolei średni czas korzystania z niego na smartfonach i tabletach wyniósł godzinę i 41:12 minut, czyli prawie dwa razy mniej niż ogółem (2 godziny i 51:57 minuty), podczas gdy w przypadku sekcji wideo na Cda.pl taka różnica wyniosła tylko jedną czwartą (26:26 minuty w internecie mobilnym i 30:39 minuty ogółem).
Z kolei z Dailymotion na smartfonach i tabletach każdy użytkownik korzystał przeciętnie przez 15:39 minuty, czyli dłużej niż ogółem (10:44 minuty).
Najpopularniejsze serwisy z wideo od internautów w październiku 2016 r. w internecie mobilnym | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
youtube.com | 5 069 965 | 314 651 233 | 8 551 744 | 1:41:12 | 19,44% |
cda.pl/video | 2 165 479 | 34 502 010 | 953 883 | 0:26:26 | 8,30% |
dailymotion.com | 415 620 | 1 721 371 | 108 374 | 0:15:39 | 1,59% |
vimeo.com | 307 804 | 430 232 | 5 544 | 0:01:05 | 1,18% |
wrzuta.pl | 135 619 | 621 942 | 29 473 | 0:13:02 | 0,52% |
YouTube mimo że zyskał w skali roku 847 tys. polskich użytkowników, to zanotował spadek zasięgu o 0,91 pkt proc. do 74,41 proc. Wynika to z faktu, że w październiku ub.r. łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 24,64 mln, a w październiku br. - na 26,08 mln.
Zasięg Dailymotion wzrósł rok do roku o jedną piątą - z 3,9 do 4,68 proc., a zasięg Vimeo zwiększył się ponad dwukrotnie - z 2,02 do 4,32 proc. Natomiast Wrzuta.pl zanotowała spadek o 0,26 pkt proc. do 1,62 proc.
W zeszłym roku na Cda.pl nie wyodrębniono jeszcze w badaniu sekcji wideo. Ponadto dla wszystkich zagranicznych serwisów nie określano liczby odsłon ani czasu korzystania przez użytkowników.
Najpopularniejsze serwisy z wideo od internautów rok po roku | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | październik 2015 | październik 2016 | ||
użytkownicy | zasięg | użytkownicy | zasięg | |
youtube.com | 18 558 583 | 75,32% | 19 405 582 | 74,41% |
dailymotion.com | 962 128 | 3,90% | 1 220 677 | 4,68% |
vimeo.com | 497 771 | 2,02% | 1 126 326 | 4,32% |
wrzuta.pl | 462 911 | 1,88% | 422 619 | 1,62% |
Dołącz do dyskusji: YouTube dominuje wśród serwisów wideo, Cda przed Dailymotion i Vimeo