Wzrost sprzedaży online w Niemczech
Pomimo generalnej zapaści wywołanej kryzysem gospodarczym,niemiecki rynek sprzedaży online zanotował w 2008 roku wyraźnywzrost.
Z danych firmy badawczej GfK Group wynika, że w ubiegłym roku nainternetowe zakupy mieszkańcy Niemiec wydali 13,6 miliarda euro. Too 19 procent więcej w porównaniu z rokiem 2007 (11,4 mld euro).
Wzrost ten został uzyskany w głównej mierze dzięki dwómczynnikom. Po pierwsze, liczba Niemców robiących zakupy online wporównaniu z wcześniejszymi dwunastoma miesiącami zwiększyła się o12 procent, do poziomu 29,5 miliona. Z kolei drugi powód to7-procentowy wzrost przeciętnej sumy wydawanej ma jeden zakup wsieci przez niemieckich użytkowników, do poziomu około 49 euro.
Na mniej więcej tym samym poziomie - 9,4 rocznie - utrzymała sięnatomiast średnia częstotliwość robienia zakupów w internecie przeznaszych zachodnich sąsiadów.
źródło: eMarketer
Raporty
Dołącz do dyskusji: Wzrost sprzedaży online w Niemczech