TVP1 liderem, udany tydzień TVP2. „M jak miłość” i „Wydarzenia” hitami tygodnia
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: serial „M jak miłość”, dziennik Polsatu „Wydarzenia” oraz serial „Na dobre i na złe”. Wśród stacji liderem w 4+ była TVP1, a w 16-49 - TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 2 do 8 grudnia - najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 4,76 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 31,54 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Wydarzenia” Polsatu, który 6 grudnia na antenie tej stacji obejrzało 3,52 mln widzów (25,06 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu. Dziennik ten został wyemitowany tuż po pokazaniu 16. Mikołajkowego Bloku Reklamowego, który śledziło 4,18 mln osób.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Fakty” TVN , które zgromadziły 3,18 mln widzów (emisja 4 grudnia; 4. pozycja). Do zestawienia top 20 na 9 pozycji uplasowały się „Wiadomości” Jedynki z 2,67 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Teleexpress” TVP1 z 2,61 mln oglądających (niedziela; 12. pozycja).
Podium w ogólnym rankingu uzupełnia medyczny serial TVP2 „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 4 grudnia miał 3,31 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 22,57 proc.
Oczko niżej znalazł się drugi odcinek nowego programu Dwójki „The Voice Senior”. Produkcję 7 grudnia o 21.10 śledziło 3,12 mln widzów (22,71 proc. udziału).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był serial „M jak miłość”, który miał 1,54 mln osób, co dało TVP2 29 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął dziennik Polsatu „Wydarzenia” (1,51 mln widzów; 31,41 proc. udziału), a podium uzupełnia finał „Masterchefa” (1,21 mln; 18,93 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,29 pkt. proc. do 10 proc.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,32 proc. (do góry o 0,62 pkt. proc.).
Na ostatnia lokatę podium awansowała TVP2, która rok wcześniej była czwarta. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,92 proc. (wzrost o 0,36 pkt. proc.).
Z drugiej na czwartą pozycję spadł TVN (stacja ta miała 8,17 proc. udziału; w dół o 0,58 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 36,30 proc. do 36,41 proc.
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,86 pkt. proc. do 10,81 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 10,72 proc. (do góry o 0,51 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,18 pkt. proc. do 7,79 proc.), a czwarta była Jedynka (- 0,38 pkt. proc. do 6,11 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 0,51 pkt. proc. do 10,26 proc.), który wyprzedził TVN (w dół o 0,79 pkt. proc. do 9,75 proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem, udany tydzień TVP2. „M jak miłość” i „Wydarzenia” hitami tygodnia