Wrzesień kolejnym miesiącem spadków na rynku gazet regionalnych
We wrześniu 2009 r. - w porównaniu do analogicznego miesiąca rokwcześniej - spadła sprzedaż większości największych gazetregionalnych. Na pozycję lidera awansował "Polska DziennikZachodni". Raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych był"Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse) ześrednią 73 345 egz. (rok wcześniej 74 652 egz.) - wynika znajnowszych. wrześniowych danych Związku Kontroli DystrybucjiPrasy.
Drugie miejsce zajęła "Gazeta Pomorska" (Media Regionalne) - 73029 egz. (spadek sprzedaży o 10 proc.) a na trzecim uplasował się"Express Ilustrowany" (Polskapresse) - 49 491 egz. (rok wcześniej49 741 egz.).
Tytuł | wrzesień | |||
Wirtualnemedia.pl | 2009 | 2008 | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polska DziennikZachodni | 95 554 | 73 345 | 99 941 | 74 652 |
GazetaPomorska | 82 901 | 73 029 | 91 330 | 81 193 |
ExpressIlustrowany | 58 985 | 49 491 | 61 267 | 49 741 |
Polska GłosWielkopolski | 63 298 | 47 452 | 68 158 | 49 248 |
Polska DziennikBałtycki | 57 088 | 45 289 | 60 781 | 46 244 |
Polska DziennikŁódzki | 58 637 | 43 470 | 61 246 | 43 661 |
Głos-DziennikPomorza | 52 229 | 39 987 | 54 866 | 43 515 |
DziennikPolski | 57 329 | 38 881 | 65 055 | 44 277 |
GazetaLubuska | 47 148 | 38 780 | 55 198 | 46 361 |
EchoDnia | 42 930 | 32 204 | 45 059 | 37 218 |
Gazeta CodziennaNowiny | 39 182 | 30 090 | 39 094 | 29 860 |
Polska GazetaWrocławska | 43 710 | 30 061 | 49 302 | 32 711 |
Nowa TrybunaOpolska | 36 049 | 29 106 | 38 534 | 30 304 |
Polska GazetaKrakowska | 41 165 | 27 830 | 43 642 | 28 178 |
Gazeta OlsztyńskaDziennik Elbląski | 33 610 | 25 377 | 38 741 | 28 920 |
Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to spadła sprzedażwiększości największych dzienników regionalnych.
Tytuł | 2009 | |||
Wirtualnemedia.pl | wrzesień | sierpień | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polska DziennikZachodni | 95 554 | 73 345 | 96 619 | 72 200 |
GazetaPomorska | 82 901 | 73 029 | 83 292 | 73 467 |
ExpressIlustrowany | 58 985 | 49 491 | 57 768 | 46 738 |
Polska GłosWielkopolski | 63 298 | 47 452 | 60 932 | 46 319 |
Polska DziennikBałtycki | 57 088 | 45 289 | 57 966 | 45 852 |
Polska DziennikŁódzki | 58 637 | 43 470 | 54 298 | 40 949 |
Głos-DziennikPomorza | 52 229 | 39 987 | 52 483 | 41 340 |
DziennikPolski | 57 329 | 38 881 | 56 522 | 39 395 |
GazetaLubuska | 47 148 | 38 780 | 50 931 | 41 444 |
EchoDnia | 42 930 | 32 204 | 44 132 | 33 261 |
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórychmediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianiepłatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedażw ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: Wrzesień kolejnym miesiącem spadków na rynku gazet regionalnych