Wpływy Kino Polska TV wzrosły o 30 proc. Zmalały straty Zoom TV i Stopklatki
W trzech kwartałach br. grupa kapitałowa Kino Polska TV zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 29,9 proc. do 132,9 mln zł oraz spadek zysku netto z 38,6 do 12 mln zł. Spore wzrosty wpływów i spadki straty osiągnęły Zoom TV i Stopklatka.
Ponad połowę przychodów grupy Kino Polska TV zapewniają kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne. Wpływy tych stacji wzrosły z 58,44 mln zł w trzech kwartałach ub.r. (z czego 54,62 z praw do emisji) do 70 mln zł rok później (64,35 mln zł z emisji). Jednocześnie zysk tego segmentu poszedł w górę z 13,59 do 14,11 mln zł.
W przypadku kanałów Kino Polska przychody zmalały z 21,85 do 20,38 mln zł, a zysk z 10,18 do 8,47 mln zł.
Mocno nierentowny jest nadal Zoom TV emitowany na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Przy czym w skali roku jego przychody zwiększyły się z 7,95 do 11,87 mln zł, a strata zmalała z 7,71 do 5,21 mln zł.
Przychody Stopklatki przynależne grupie Kino Polska TV podskoczyły z 5,76 do 20,31 mln zł, ponieważ w połowie ub.r. firma przejęła ponad 40 proc. jej akcji od Agory i dokupiła dalsze od mniejszych inwestorów. W październiku ogłosiła wezwanie do sprzedaży pozostałych akcji Stopklatki, w tym tygodniu podwyższyła proponowaną cenę z 6,20 do 7 zł. W trzech kwartałach br. Stopklatka zanotowała wzrost przychodów z umów z klientami o 8,4 proc. do 20,31 mln zł, a jej strata netto zmalała z 3,39 mln zł do 694 tys. zł.
Natomiast przychody grupy Kino Polska TV ze sprzedaży praw licencyjnych poszły w górę w skali roku z 2,65 do 8,03 mln zł, a zysk z 1,55 do 2,99 mln zł.
- Po trzech kwartałach 2019 roku obserwujemy dalszy wzrost znaczenia mniejszych kanałów naziemnych i tematycznych na rynku telewizyjnym - komentuje Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV. - Na koniec września 2019 roku udział naszych kanałów w oglądalności widowni komercyjnej wzrósł o ponad 2 proc. rok do roku, podczas gdy oglądalność największych stacji spadła o 4 proc. Zoom TV jest jednym z liderów ósmego multipleksu. Od stycznia do września jego udział w oglądalności widowni komercyjnej wzrósł aż o 38 proc. rok do roku. Dzięki temu przychody z reklam emitowanych w tym kanale wzrosły po trzech kwartałach prawie o połowę. Dobrze radzą sobie także Stopklatka TV i kanały FilmBox - ocenia Kisielewski.
Zysk netto niższy wskutek wyceny akcji Stopklatki
W trzech kwartałach br. zysk EBITDA grupy Kino Polska TV wyniósł 55,3 mln zł (z czego 8,3 mln zł to pozytywny wpływ konsolidacji Stopklatki), co wobec 41,7 mln zł rok wcześniej (z czego 1,6 mln zł z udziału w wyniku Stopklatki) oznacza wzrost o 32,6 proc.
W pierwszej połowie ub.r. firma zanotowała dodatkowe 26,91 mln zł z wyniku z wyceny udziału w Stopklatce. W br. nie było już podobnego czynnika, wskutek czego w ujęciu trzech kwartału zmalały wskaźniki rentowności: zysk operacyjny z 43,12 do 17,32 mln zł, a zysk netto z 38,58 do 11,98 mln zł.
Natomiast w samym trzecim kwartale przychody grupy Kino Polska TV zwiększyły się rok do roku o 14,5 proc. do 43,47 mln zł, zysk operacyjny spadł z 4,96 do 3,33 mln zł, a zysk netto z 3,05 do 1,77 mln zł.
- Dzięki dobrej ofercie programowej oraz konsolidacji Stopklatki, powiększamy przychody i zysk netto. Trwała rentowność Stopklatki jest naszym celem, do którego się zbliżamy. Spółka ta po trzech kwartałach 2019 roku zmniejszyła stratę netto do 0,7 mln zł, wobec 3,4 mln zł rok wcześniej. Trzeba pamiętać, że trzeci kwartał jest na rynku telewizyjnym najsłabszy, a przed nami ostatnie tygodnie roku, wobec których jak zawsze mamy spore oczekiwania - zaznacza Bogusław Kisielewski.
Głównym akcjonariuszem Kino Polska TV jest SPI International, ma walory stanowiące 65,15 proc. jej kapitału. W czwartek na koniec sesji giełdowej za akcję firmy płacono 10,30 zł, co daje kapitalizację w wysokości 204,2 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Wpływy Kino Polska TV wzrosły o 30 proc. Zmalały straty Zoom TV i Stopklatki