Wpływy grupy LPP podwoiły się, udział e-commerce 6 pkt proc. w górę
Według szacunkowych danych w grupa LPP, właściciel marek odzieżowych Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, w zeszłym kwartale finansowym (luty-kwiecień br.), osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 95 proc. do 2,3 mld zł i wyniku operacyjnego z 261 mln zł straty do 70 mln zł zysku. Udział e-commerce we wpływach firmy poszedł w górę z 33 do 39 proc.
LPP podało, że sprzedaż w sklepach stacjonarnych wzrosła o 76 proc., do 1,4 mld zł, a w segmencie e-commerce wzrosła o 134 proc. do 900 mln zł.
Udział e-commerce wyniósł 39 proc. wobec 33 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej.
LPP szacuje, że marża brutto na sprzedaży LPP wyniosła 1.280 mln zł (wzrost o 125 proc.), a koszty operacyjne sięgnęły 1.190 mln zł (wzrost o 46 proc. rdr). Procentowa marża wzrosła o 7,5 p.p. do 55,7 proc.
Powierzchnia handlowa na koniec kwietnia 2021 roku wyniosła 1.525 tys. m kw. (wzrost o 24 proc. rdr).
Grupa LPP ma opublikować raport finansowy za I kwartał 2021/22 24 czerwca 2021 roku
W czwartym kwartale zeszłego roku finansowego, czyli od listopada ub.r. do stycznia br., przychody sprzedażowe Grupy LPP zmalały o 23,1 proc. do 2,09 mld zł, a z jej czołowych marek wzrost osiągnęło jedynie Sinsay. To skutek ograniczeń działalności sklepów stacjonarnych, natomiast wpływy z e-commerce poszły w górę o 99,2 proc. do 778,1 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Wpływy grupy LPP podwoiły się, udział e-commerce 6 pkt proc. w górę