Wpływy GPD Agency wzrosły do 118 mln zł, a zysk do 41 mln zł. 50 nowych pracowników
Agencja reklamowa GPD Agency miała na koniec 2018 roku 118,16 mln zł przychodów ze sprzedaży i 40,92 mln zł zysku netto. Spadły wpływy z usług realizowanych w Polsce, ale wzrosły te z zagranicy. Zatrudniono 50 nowych osób.
GPD Agency zwiększyła wpływy sprzedażowe z 113,66 mln zł w 2017 roku do 118,16 mln zł w 2018 roku. Na usługach realizowanych w Polsce spółka zarobiła 56,47 mln zł (wobec 59,31 mln zł rok wcześniej), a na tych za granicą – 61,69 mln zł (wobec 54,34 mln zł rok wcześniej).
Zmniejszyły się koszty działalności operacyjnej w skali roku – z 83,71 mln zł w 2017 roku do 77,87 mln zł w 2018 roku.
Na tzw. usługi obce agencja przeznaczyła 10,77 mln zł wobec 16,93 mln zł rok wcześniej. W kwocie tej zawierało się wydatki na tzw. pozostałe usługi reklamowe w kwocie 4,26 mln zł (pozostałe to m.in. usługi telekomunikacyjne, czynsze, obsługa finansowo-prawna, usługi pocztowe).
Na wynagrodzenia przeznaczono 21,25 mln zł, czyli 4,63 mln zł więcej niż w 2017 roku. Wzrost ten wynikał ze zwiększenia zatrudnienia – z 227 do 277 pracowników etatowych.
Zysk z działalności operacyjnej wzrósł z 30,21 mln zł w 2017 roku do 40,31 mln zł w 2018 roku, a zysk netto – z 28,64 mln zł do 40,92 mln zł. Decyzją zarządu zostanie on wypłacony wspólnikom. A są nimi: prezes Mariusz Radecki (62,81 proc. udziałów), członkowie zarządu: Leszek Zalewski (31,4 proc.) i Tomasz Foryś (4,96 proc.) oraz spółka GPD Agency (0,83 proc.).
Agencja ma siedzibę w Poznaniu oraz oddział w Warszawie i studio filmowe w Swadzimiu.
Wśród klientów obsługiwanych przez GPD Agency są: Lidl Polska, Kompania Piwowarska, Lubella (Maspex), Hochland, 4Move (FoodCare), Dr. Oetker.
Pod koniec 2017 roku agencja straciła obsługę eurobanku.
W styczniu br. agencja wspólnie z BBDO Warszawa wygrała przetarg na obsługę reklamową Enea.
Dołącz do dyskusji: Wpływy GPD Agency wzrosły do 118 mln zł, a zysk do 41 mln zł. 50 nowych pracowników
brutto! :D