“Woli i Tysio” obniżyli widownię TVN; 3,5 mln zł z reklam
Emitowany od marca br. w TVN program “Woli i Tysio na pokładzie” śledziło 1,14 mln widzów. Stacja w czasie emisji reality-show zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym i osiągnęła słabszy wynik niż rok temu.
Format oglądać można było w poniedziałki o 22.30, tuż po show “Szymon na żywo”. Jak okazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl, udział ośmiu odcinków programu wyniósł 11,44 proc. w grupie i 13,64 proc. w grupie 16-49. Dla porównania, rok temu w tym paśmie TVN śledziło 1,55 mln widzów, a udział stacji wynosił odpowiednio 15,53 proc. i 17,24 proc.
Program “Woli i Tysio na pokładzie” dał TVN trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była Dwójka z udziałem na poziomie 17 proc., która nadawała w tym czasie program “Tomasz Lis na żywo” oraz filmy fabularne. Pozycję wicelidera zajmował Polsat (16,73 proc.; filmy). Gorzej od TVN z dużych stacji wypadała tylko Jedynka (9,74 proc.; “Czas na dokument”, filmy). Z kolei w grupie komercyjnej TVN był drugi, przegrywając tylko z Polsatem (20,82 proc.).
>>> “Bitwa na głosy” straciła milion widzów
Reality-show oglądały najchętniej kobiety, osoby między 25. a 44. rokiem życia i po pięćdziesiątce, mieszkańcy średnich i dużych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim. Wpływy reklamowe z programu wyniosły 3,5 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
W każdym odcinku programu “Woli i Tysio na pokładzie” fotograf Marcina Tyszka i projektant mody Dawid Woliński wcielali się w przedstawicieli innego zawodu. TVN nie planuje emisji drugiej serii formatu (więcej na ten temat). Jego producentem wykonawczym była firma Rochstar.
Top 5 odcinków “Woli i Tysio na pokładzie”
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Lp. | Data | AMR | SHR % | SHR % |
1 | 07-05-2012 | 1 483 452 | 15,07% | 17,48% |
2 | 12-03-2012 | 1 195 963 | 12,53% | 14,30% |
3 | 16-04-2012 | 1 165 336 | 11,29% | 14,53% |
4 | 26-03-2012 | 1 157 232 | 10,93% | 12,84% |
5 | 19-03-2012 | 1 098 419 | 11,84% | 14,34% |
Oglądalność reality-show na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP2 | 1 688 185 | 17,00% | 10,34% |
Polsat | 1 661 482 | 16,73% | 20,82% |
TVN – Woli... | 1 136 695 | 11,44% | 13,64% |
TVP1 | 967 275 | 9,74% | 8,86% |
Profil widowni programu
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 36,37% | 76 |
Kobiety | 63,63% | 123 | |
Wiek | 4-9 | 1,07% | 18 |
10-15 | 2,21% | 33 | |
16 - 19 | 2,70% | 49 | |
20 - 24 | 5,36% | 69 | |
25 - 29 | 9,82% | 111 | |
30 - 34 | 13,17% | 159 | |
35 - 39 | 9,62% | 130 | |
40 - 44 | 9,92% | 153 | |
45 - 49 | 6,33% | 95 | |
50 - 54 | 8,26% | 103 | |
55 - 59 | 7,88% | 101 | |
60 | 23,67% | 115 | |
Wlk. miasta | Wieś | 28,40% | 72 |
< 50 tys. | 22,75% | 97 | |
50-100 tys. | 7,21% | 87 | |
100-200 tys. | 10,13% | 133 | |
> 200 tys. | 31,50% | 148 | |
Zawód | Top management | 11,60% | 118 |
Pracownicy średniego szczebla | 22,24% | 143 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 19,98% | 106 | |
Emeryci | 27,61% | 109 | |
Inni | 18,56% | 61 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 41,30% | 102 |
Średnie | 41,86% | 129 | |
Wyższe | 13,57% | 93 | |
Inne | 3,28% | 26 |
Dołącz do dyskusji: “Woli i Tysio” obniżyli widownię TVN; 3,5 mln zł z reklam