SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Właściciel Red Carpet Media Group bierze się za zarządzanie

Do zarządu Red Carpet Media Group, nadawcy m.in. Vidoc TV, czasowo z rady nadzorczej został oddelegowany Leszek Kułak, większościowy akcjonariusz spółki. Jej prezeską jest Laura Nowakowska.

Rada nadzorcza Red Carpet Media Group oddelegowała Leszka Kułaka do czasowego wykonywania czynności członka zarządu na podstawie art. 383 par. 1 Kodeksu spółek handlowych.

Zgodnie z prawem osoba z rady nadzorczej może został oddelegowana maksymalnie na trzy miesiące, przy czym rada nadzorcze może podjąć taką decyzję na kolejny taki okres. Prezeską i jedyną dotychczas członkinią zarządu Red Carpet Media Group od sierpnia 2022 roku jest Laura Nowakowska.

W drugiej połowie marca Leszek Kułak zastąpił Laurę Nowakowską na stanowisku prezesa Red Carpet TV, głównej spółki zależnej Red Carpet Media Group odpowiadającej m.in. za działalność telewizyjne.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Leszek Kułak jest większościowym akcjonariuszem Red Carpet Media Group, ma walory stanowiące 65,93 proc. kapitału i głosów na walnych zebraniach.

Kułak z branżą elektroniki i telekomunikacji jest związany od końcówki lat 80. W latach 1995–2001 był członkiem zarządu Telemedia, w potem do 2005 roku pełnił taką funkcję w Media Net Interactive. Natomiast od września 2003 do czerwca 2006 roku był wiceprezesem firmy MNI, był też w zarządach kilku jej spółek zależnych.

Red Carpet Media Group zaczęła restrukturyzację

Do spółki Red Carpet TV, założonej jesienią 2023 roku, wiosną ub.r. Red Carpet Media Group przeniosła zorganizowaną część swojej działalności, obejmującą m.in. emisję stacji telewizyjnych. W połowie lutego br. przerwano emisję Vidoc TV na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, o czy zdecydował jego operator techniczny Emitel. Jak już informowaliśmy, w efekcie działań prawnych Emitela komornik sądowy zajął udziały Red Carpet TV należące do Red Carpet Media Group.

Dlaczego Emitel podjął takie kroki? Red Carpet Media Group wyjaśniła, że chodzi o „zaspokojenia zobowiązań Spółki zależnej Red Carpet TV Sp. z o.o. (na dzień zawartej Ugody 5.091.202,83 PLN ) z tytułu zapewnienia dostępu do MUX-8”.

Ponad tydzień temu firma przyznała, że przerwa w emisji naziemnej Vidoc TV „nabrała cech przerwy, która wystąpiła i będzie się utrzymywać przez czas niemożliwy obecnie do zdefiniowania, również ze względu na rozpoczęty proces restrukturyzacyjny, a więc utraciła cechy przerwy doraźnej o charakterze technicznym”.

CZYTAJ TEŻ: Nadawca stacji, która zniknęła z multipleksu, szykuje nowy kanał. Ruszy w kwietniu

W komunikacie wskazano możliwe skutki prawne przerwy w emisji naziemnej Vidoc TV. – Zapisy koncesji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wynikające z ustawy z dnia 29 grudnia 1992 dopuszczają 3 [trzy] miesięczną ciągła przerwę w nadawaniu programu, która nie wywołuje skutków prawnych związanych z koncesją. Jednocześnie przedmiotowa sytuacja analizowana jest pod kątem art 256 p.r. dot. niedopuszczalności wypowiadania umów – opisano.

Ta przerwa ma też wpływ na finanse Red Carpet Media Group. – Skutki przerwy w nadawaniu naziemnym programu ViDoc, na chwilę obecną, są trudne do oszacowania pod względem rozmiarów, jednak zdaniem Zarządu Emitenta (czyli Red Carpet Media Group – przyp.) mogą być istotne. Powyższe, dodatkowo stanowi zaburzenie realizacji pełnej strategii obranej przez Spółkę zależną, co oznacza utratę jednego z istotnych kierunków – przyznano.

Na przełomie lutego i marca Red Carpet Media Group złożyła do sądu wniosek o postępowanie układowe. Równocześnie skierowała wniosek o swoją upadłość. – Wniosek ten został złożony rutynowo jedynie z wymogów formalnych i nie ma wpływu na działalność spółki. Pierwszeństwo przed upadłością ma toczące się postępowanie restrukturyzacyjne – zaznaczono w komunikacie firmy.

Duża strata Red Carpet Media Group

Wyniki Red Carpet TV pociągnęłay w dół rentowność całej grupy kapitałowej Red Carpet Media Group. Jak już informowaliśmy w czwartym kwartale 2024 roku w ujęciu jednostkowym, spółka Red Carpet Media Group wypracowała wzrost przychodów r/r o 48,9 proc. do 4,63 mln zł i 1,35 mln zł zysku netto.

Natomiast przychody całej grupy kapitałowej Red Carpet Media Group w czwartym kwartale ub.r. sięgnęły 7,85 mln zł, o 152,6 proc. więcej niż przed rokiem. Do grupy oprócz stacji nadawnych przez Red Carpet TV należy m.in. działająca od połowy 2022 roku platforma streamingowa Red Go.

Jeszcze mocniej w górę poszły koszty operacyjne grupy Red Carpet Media Group – z 1,91 do 12,14 mln zł w zeszłym kwartale. Stanowiące zdecydowaną większość wydatki na usług obce poszybowały z 1,62 do 10,16 mln zł, zaś suma zapłaconych podatków i opłat – z 13,3 tys. do 1,64 mln zł.

W konsekwencji kwartalna rentowność operacyjna zmalała z 1,17 mln zł zysku do 4,28 mln zł straty, a wynik netto – z 994,7 tys. zł zysku do 4,45 mln zł straty. – Ujemne wyniki finansowe wynikają z uwzględnienia kosztów poniesionych przez Red Carpet TV Sp. z o.o. w związku z rozpoczęciem komercjalizacji koncesjonowanej naziemnej telewizji ViDocTV – wskazano w sprawozdaniu firmy.

CZYTAJ TEŻ: UKE zaczął konsultacje dotyczące pasma VHF. Chodzi o DAB+

W całym 2024 roku grupa Red Carpet Media Group zwiększyła przychody z 11,92 do 17,65 mln zł. Natomiast przy dużo mocniejszym wzroście wydatków operacyjnych – z 6,89 do 17,73 mln zł, firma zanotowała 110,7 tys. zł straty operacyjnej i 397,5 tys. zł straty netto, wobec odpowiednio 4,92 i 4,94 mln zł zysku rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Właściciel Red Carpet Media Group bierze się za zarządzanie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kapitan But
Na pewno da radę. Leszko złoty chłopak. Czego sie nie dotknie to w lustracje zamienia. A nie czekaj, bez lustracji.
0 0
odpowiedź