Zmiana na czele nadawcy Vidoc TV. Koncesja naziemna pod znakiem zapytania?
Prezesem spółki Red Carpet TV, nadającej m.in. kanał Vidoc TV, został Leszek Kułak, szef rady nadzorczej i większościowy akcjonariusz jej właściciela – Red Carpet Media Group. Ta druga firma przyznała, że nie wiadomo, jak długo potrwa przerwa w naziemnej emisji Vidoc TV, co może mieć skutki prawne w kontekście posiadanej koncesji.

Do spółki Red Carpet TV, założonej jesienią 2023 roku, wiosną ub.r. Red Carpet Media Group przeniosła zorganizowaną część swojej działalności, obejmującą m.in. emisję stacji telewizyjnych.
Prezeską i jedyną członkinią zarządu Red Carpet TV była dotychczas Laura Nowakowska, pełniąca takie same funkcję w Red Carpet Media Group. W czwartek w komunikacie giełdowym tej drugiej spółki poinformowano, że w minioną sobotę zgromadzenie wspólników Red Carpet TV (jej jedynym udziałowcem jest Red Carpet Media Group) odwołało Nowakowską ze stanowiska prezesa.
Nowym szefem spółki został Leszek Kułak – główny akcjonariusz (ma walory stanowiące 65,93 proc. kapitału i głosów na walnym) i szef rady nadzorczej Red Carpet Media Group.
Na jak długo Vidoc TV zniknął z telewizji naziemnej?
W połowie lutego br. przerwano emisję Vidoc TV na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, o czy zdecydował jego operator techniczny Emitel. Jak już informowaliśmy, w efekcie działań prawnych Emitela komornik sądowy zajął udziały Red Carpet TV należące do Red Carpet Media Group.
Dlaczego Emitel podjął takie kroki? Red Carpet Media Group wyjaśniła, że chodzi o „zaspokojenia zobowiązań Spółki zależnej Red Carpet TV Sp. z o.o. (na dzień zawartej Ugody 5.091.202,83 PLN ) z tytułu zapewnienia dostępu do MUX-8”.
W czwartkowym komunikacie firma przyznała, że przerwa w emisji naziemnej Vidoc TV „nabrała cech przerwy, która wystąpiła i będzie się utrzymywać przez czas niemożliwy obecnie do zdefiniowania, również ze względu na rozpoczęty proces restrukturyzacyjny, a więc utraciła cechy przerwy doraźnej o charakterze technicznym”.
Postępowanie Red Carpet TV o zatwierdzenie układu rozpoczęło się pod koniec lutego. – Ze względu na niekorzystne czynniki zewnętrzne mające wpływ na realizację projektu telewizji naziemnej, Spółka zależna znalazła się w sytuacji wymagającej zewnętrznego finansowania – wyjaśniła Red Carpet Media Group.
Dodano, że konkretnymi przyczynami są zaś struktura zadłużenia firmy oraz to, że jeden z jej wierzycieli zaczął procedury windykacyjne, które „utrudniają prowadzenie rozmów dotyczących zapewnienia finansowania”.
Istotne skutki finansowe
W czwartkowym komunikacie wskazano możliwe skutki prawne przerwy w emisji naziemnej Vidoc TV. – Zapisy koncesji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wynikające z ustawy z dnia 29 grudnia 1992 dopuszczają 3 [trzy] miesięczną ciągła przerwę w nadawaniu programu, która nie wywołuje skutków prawnych związanych z koncesją. Jednocześnie przedmiotowa sytuacja analizowana jest pod kątem art 256 p.r. dot. niedopuszczalności wypowiadania umów – opisano.
Ta przerwa ma też wpływ na finanse Red Carpet Media Group. – Skutki przerwy w nadawaniu naziemnym programu ViDoc, na chwilę obecną, są trudne do oszacowania pod względem rozmiarów, jednak zdaniem Zarządu Emitenta (czyli Red Carpet Media Group – przyp.) mogą być istotne. Powyższe, dodatkowo stanowi zaburzenie realizacji pełnej strategii obranej przez Spółkę zależną, co oznacza utratę jednego z istotnych kierunków – przyznano.
Przez minione 12 miesięcy akcje Red Carpet Media Group staniały o 42 proc., a tylko od początku stycznia br. – o 18 proc. Przy kursie 34,60 zł kapitalizacja firmy wynosiła 16,09 mln zł.

Duża strata Red Carpet Media Group
Wyniki Red Carpet TV pociągnęłay w dół rentowność całej grupy kapitałowej Red Carpet Media Group. Jak już informowaliśmy w czwartym kwartale 2024 roku w ujęciu jednostkowym, spółka Red Carpet Media Group wypracowała wzrost przychodów r/r o 48,9 proc. do 4,63 mln zł i 1,35 mln zł zysku netto.
Natomiast przychody całej grupy kapitałowej Red Carpet Media Group w czwartym kwartale ub.r. sięgnęły 7,85 mln zł, o 152,6 proc. więcej niż przed rokiem. Do grupy oprócz stacji nadawnych przez Red Carpet TV należy m.in. działająca od połowy 2022 roku platforma streamingowa Red Go.
Jeszcze mocniej w górę poszły koszty operacyjne grupy Red Carpet Media Group – z 1,91 do 12,14 mln zł w zeszłym kwartale. Stanowiące zdecydowaną większość wydatki na usług obce poszybowały z 1,62 do 10,16 mln zł, zaś suma zapłaconych podatków i opłat – z 13,3 tys. do 1,64 mln zł.
W konsekwencji kwartalna rentowność operacyjna zmalała z 1,17 mln zł zysku do 4,28 mln zł straty, a wynik netto – z 994,7 tys. zł zysku do 4,45 mln zł straty. – Ujemne wyniki finansowe wynikają z uwzględnienia kosztów poniesionych przez Red Carpet TV Sp. z o.o. w związku z rozpoczęciem komercjalizacji koncesjonowanej naziemnej telewizji ViDocTV – wskazano w sprawozdaniu firmy.
CZYTAJ TEŻ: UKE zaczął konsultacje dotyczące pasma VHF. Chodzi o DAB+
W całym 2024 roku grupa Red Carpet Media Group zwiększyła przychody z 11,92 do 17,65 mln zł. Natomiast przy dużo mocniejszym wzroście wydatków operacyjnych – z 6,89 do 17,73 mln zł, firma zanotowała 110,7 tys. zł straty operacyjnej i 397,5 tys. zł straty netto, wobec odpowiednio 4,92 i 4,94 mln zł zysku rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Zmiana na czele nadawcy Vidoc TV. Koncesja naziemna pod znakiem zapytania?