SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zmiana na czele nadawcy Vidoc TV. Koncesja naziemna pod znakiem zapytania?

Prezesem spółki Red Carpet TV, nadającej m.in. kanał Vidoc TV, został Leszek Kułak, szef rady nadzorczej i większościowy akcjonariusz jej właściciela – Red Carpet Media Group. Ta druga firma przyznała, że nie wiadomo, jak długo potrwa przerwa w naziemnej emisji Vidoc TV, co może mieć skutki prawne w kontekście posiadanej koncesji.

Do spółki Red Carpet TV, założonej jesienią 2023 roku, wiosną ub.r. Red Carpet Media Group przeniosła zorganizowaną część swojej działalności, obejmującą m.in. emisję stacji telewizyjnych.

Prezeską i jedyną członkinią zarządu Red Carpet TV była dotychczas Laura Nowakowska, pełniąca takie same funkcję w Red Carpet Media Group. W czwartek w komunikacie giełdowym tej drugiej spółki poinformowano, że w minioną sobotę zgromadzenie wspólników Red Carpet TV (jej jedynym udziałowcem jest Red Carpet Media Group) odwołało Nowakowską ze stanowiska prezesa.

Nowym szefem spółki został Leszek Kułak – główny akcjonariusz (ma walory stanowiące 65,93 proc. kapitału i głosów na walnym) i szef rady nadzorczej Red Carpet Media Group.

Na jak długo Vidoc TV zniknął z telewizji naziemnej?

W połowie lutego br. przerwano emisję Vidoc TV na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, o czy zdecydował jego operator techniczny Emitel. Jak już informowaliśmy, w efekcie działań prawnych Emitela komornik sądowy zajął udziały Red Carpet TV należące do Red Carpet Media Group.

Dlaczego Emitel podjął takie kroki? Red Carpet Media Group wyjaśniła, że chodzi o „zaspokojenia zobowiązań Spółki zależnej Red Carpet TV Sp. z o.o. (na dzień zawartej Ugody 5.091.202,83 PLN ) z tytułu zapewnienia dostępu do MUX-8”.

W czwartkowym komunikacie firma przyznała, że przerwa w emisji naziemnej Vidoc TV „nabrała cech przerwy, która wystąpiła i będzie się utrzymywać przez czas niemożliwy obecnie do zdefiniowania, również ze względu na rozpoczęty proces restrukturyzacyjny, a więc utraciła cechy przerwy doraźnej o charakterze technicznym”.

Postępowanie Red Carpet TV o zatwierdzenie układu rozpoczęło się pod koniec lutego. – Ze względu na niekorzystne czynniki zewnętrzne mające wpływ na realizację projektu telewizji naziemnej, Spółka zależna znalazła się w sytuacji wymagającej zewnętrznego finansowania – wyjaśniła Red Carpet Media Group.

Dodano, że konkretnymi przyczynami są zaś struktura zadłużenia firmy oraz to, że jeden z jej wierzycieli zaczął procedury windykacyjne, które „utrudniają prowadzenie rozmów dotyczących zapewnienia finansowania”.

Istotne skutki finansowe

W czwartkowym komunikacie wskazano możliwe skutki prawne przerwy w emisji naziemnej Vidoc TV. – Zapisy koncesji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wynikające z ustawy z dnia 29 grudnia 1992 dopuszczają 3 [trzy] miesięczną ciągła przerwę w nadawaniu programu, która nie wywołuje skutków prawnych związanych z koncesją. Jednocześnie przedmiotowa sytuacja analizowana jest pod kątem art 256 p.r. dot. niedopuszczalności wypowiadania umów – opisano.

Ta przerwa ma też wpływ na finanse Red Carpet Media Group. – Skutki przerwy w nadawaniu naziemnym programu ViDoc, na chwilę obecną, są trudne do oszacowania pod względem rozmiarów, jednak zdaniem Zarządu Emitenta (czyli Red Carpet Media Group – przyp.) mogą być istotne. Powyższe, dodatkowo stanowi zaburzenie realizacji pełnej strategii obranej przez Spółkę zależną, co oznacza utratę jednego z istotnych kierunków – przyznano.

Przez minione 12 miesięcy akcje Red Carpet Media Group staniały o 42 proc., a tylko od początku stycznia br. – o 18 proc. Przy kursie 34,60 zł kapitalizacja firmy wynosiła 16,09 mln zł.

Duża strata Red Carpet Media Group

Wyniki Red Carpet TV pociągnęłay w dół rentowność całej grupy kapitałowej Red Carpet Media Group. Jak już informowaliśmy w czwartym kwartale 2024 roku w ujęciu jednostkowym, spółka Red Carpet Media Group wypracowała wzrost przychodów r/r o 48,9 proc. do 4,63 mln zł i 1,35 mln zł zysku netto.

Natomiast przychody całej grupy kapitałowej Red Carpet Media Group w czwartym kwartale ub.r. sięgnęły 7,85 mln zł, o 152,6 proc. więcej niż przed rokiem. Do grupy oprócz stacji nadawnych przez Red Carpet TV należy m.in. działająca od połowy 2022 roku platforma streamingowa Red Go.

Jeszcze mocniej w górę poszły koszty operacyjne grupy Red Carpet Media Group – z 1,91 do 12,14 mln zł w zeszłym kwartale. Stanowiące zdecydowaną większość wydatki na usług obce poszybowały z 1,62 do 10,16 mln zł, zaś suma zapłaconych podatków i opłat – z 13,3 tys. do 1,64 mln zł.

W konsekwencji kwartalna rentowność operacyjna zmalała z 1,17 mln zł zysku do 4,28 mln zł straty, a wynik netto – z 994,7 tys. zł zysku do 4,45 mln zł straty. – Ujemne wyniki finansowe wynikają z uwzględnienia kosztów poniesionych przez Red Carpet TV Sp. z o.o. w związku z rozpoczęciem komercjalizacji koncesjonowanej naziemnej telewizji ViDocTV – wskazano w sprawozdaniu firmy.

CZYTAJ TEŻ: UKE zaczął konsultacje dotyczące pasma VHF. Chodzi o DAB+

W całym 2024 roku grupa Red Carpet Media Group zwiększyła przychody z 11,92 do 17,65 mln zł. Natomiast przy dużo mocniejszym wzroście wydatków operacyjnych – z 6,89 do 17,73 mln zł, firma zanotowała 110,7 tys. zł straty operacyjnej i 397,5 tys. zł straty netto, wobec odpowiednio 4,92 i 4,94 mln zł zysku rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Zmiana na czele nadawcy Vidoc TV. Koncesja naziemna pod znakiem zapytania?

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kopytko
Mam nadzieję że KRRiT wyegzekwuje pełną opłatę koncesyjną przyznana na 10 lat
4 10
odpowiedź