SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska wydała 8,3 mln zł na debiut giełdowy

Zarząd Wirtualna Polska Holding poinformował, że koszty związane z majowym debiutem spółki na giełdzie wyniosły 8,31 mln zł, z czego najwięcej wydano na sporządzenie prospektu emisyjnego oraz przygotowanie i przeprowadzenie oferty.

Wirtualna Polska Holding na przygotowanie i przeprowadzenie swojej oferty giełdowej przeznaczyła 3,45 mln zł, na sporządzenie prospektu emisyjnego (w tym usługi doradcze) - 3,39 mln zł, na promocję swojej oferty - 1,03 mln zł. Pozostałe koszty spółki związane z debiutem giełdowym wyniosły 441 tys. zł.

Firma zadebiutowała na giełdzie 7 maja. Spółka sprzedała 5,85 mln swoich akcji dotychczas należących do funduszy inwestycyjnych Innova Capital i MCI oraz 3,34 mln nowych akcji. Przy cenie jednostkowej akcji wynoszącej 32 zł łączna wartość oferty to 294,15 mln zł, z czego 187,28 mln zł trafiło do inwestorów, a 106,87 mln zł do spółki. Prezes Wirtualnej Polski Jacek Świderski zapowiedział, że ok. 70 mln zł zostanie wydane na kolejne przejęcia, a reszta środków m.in. na spłatę zadłużenia.

Pod koniec maja spółka kupiła za 4 mln zł serwisy radiowe Open.fm i Polskastacja.pl, a na początku czerwca za ok. 20 mln zł Grupę NextWeb Media.

W pierwszym kwartale br. zanotowała 67,5 mln zł przychodów ze sprzedaży (w tym 93 proc. ze sprzedaży reklam), 10,7 mln zł zysku operacyjnego i 495 tys. zł straty netto (zobacz szczegóły). Wyniki finansowe za drugi kwartał i całe pierwsze półrocze poda w najbliższy piątek.

W czerwcu br. serwisy Grupy Wirtualna Polska miały 18,47 mln użytkowników i 3,67 mln odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki w kategoriach tematycznych) i ponownie awansowała na pozycję lidera zasięgowego wśród polskich wydawców.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska wydała 8,3 mln zł na debiut giełdowy

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mikolo
w życiu nie kupiłbym akcji żadnego portalu. To się nigdy nie zwróci!!! Marne zyski, ogromne koszty a co najważniejsze to, że 100 powstałych dobrych blogów wyżej pozycjonuje się niż duży serwis portalowy bez unikalnej treści z gów.... i reklamami delikatnie mówiąc "załatwionymi" z domów mediowych które też mają coraz większe kłopoty (klienci są coraz mniejszymi łosiami). Czas portali skończył się jakieś 4 lata temu, ale dopiero teraz zaczyna być to widać i czuć w kasie. Inaczej mówiąc musiałbym być niezłym frajerem aby kupić jakiekolwiek akcje jakiegoś portalu. Ale niech kazdy sobie robi co chce, jest mnóstwo masochistów :-)
odpowiedź
User
x-men
w życiu nie kupiłbym akcji żadnego portalu. To się nigdy nie zwróci!!! Marne zyski, ogromne koszty a co najważniejsze to, że 100 powstałych dobrych blogów wyżej pozycjonuje się niż duży serwis portalowy bez unikalnej treści z gów.... i reklamami delikatnie mówiąc "załatwionymi" z domów mediowych które też mają coraz większe kłopoty (klienci są coraz mniejszymi łosiami). Czas portali skończył się jakieś 4 lata temu, ale dopiero teraz zaczyna być to widać i czuć w kasie. Inaczej mówiąc musiałbym być niezłym frajerem aby kupić jakiekolwiek akcje jakiegoś portalu. Ale niech kazdy sobie robi co chce, jest mnóstwo masochistów


A byłeś w ostatnim czasie na jakimkolwiek portalu horyzontalnym? I Onet, i WP i Interia grają własnymi treściami. Ale ty dalej żyjesz tym co było 4 lata temu.
odpowiedź
User
Mikolo
Własnymi tresciami? Nie rozśmieszaj mnie. Widać niewiele wiesz o kontencie i umowach oraz pracy redakcyjnej całości a nie poszczególnego serwisiku.

A byłeś w ostatnim czasie na jakimkolwiek portalu horyzontalnym? I Onet, i WP i Interia grają własnymi treściami. Ale ty dalej żyjesz tym co było 4 lata temu.
odpowiedź