Warszawa na ekranach świata
W brytyjskiej telewizji BBC World w wakacje ruszy kampa nia promująca stolicę, zrealizawana za pieniądze hotelarzy
Nowoczesna dynamiczna muzyka i młodzi weseli ludzie spotkani na Rynku Nowego Miasta i Trakcie Królewskim. Jest też biurowiec Metropolitan na placu Piłsudskiego i znany ze szczytu gospodarczego hotel Victoria. Szybki, 30-sekundowy film robi wrażenie. Pokazuje, że Warszawa to naprawdę ładne miasto, w którym można spotkać ciekawych ludzi.
Zrealizowała go agencja reklamowa Henyo Behrendt. - Zanim wzięliśmy się do pracy, spytaliśmy obcokrajowców, co im się u nas podoba - wyjaśnia Henryk Szymański, szef Henyo Behrendt. Z rozmów wynikło jednoznacznie, że podobają się im warszawianki i co zaskakujące, to, że w stolicy jest dużo zieleni - dodaje.
Międzynarodowa kampania promująca Warszawę przygotowywana jest przez stołecznych hotelarzy. Połączyli oni swoje siły w organizacji Warsaw Destination Alliance i wspólnie z pieniędzy uzyskanych od obsłużonych gości (1 euro od osoby) zebrali fundusze na reklamę. W marcu promowali stolicę na stronach internetowych amerykańskiej telewizji CNN. Teraz przyszedł czas na angielską telewizję BBC.
W ¶rodę na specjalnym spotkaniu jej przedstawiciele oraz polscy hotelarze i spece od reklamy wybrali film, który przez wakacje oglądany będzie na całym świecie.
Mając do wyboru pięć wersji spotu, zdecydowano się na ten najbardziej dynamiczny i nowoczesny. Odpadły wersje z podłożoną muzyką klasyczną i te skupiające się prawie wyłącznie na ludziach. Za to w reklamie widać będzie więcej placów i zabytków.
Pomysłodawcy akcji reklamowej zrzeszeni w WDA liczą, że emisja klipu w telewizji BBC sprawi, że stołeczne hotele zapełnią się nowymi gośćmi. - Zyskają na tym wszyscy. Obcokrajowcy zostawią przecież pieniądze w mieście - przekonuje Joanna Blicharska z Warsaw Destination Alliance.
Inicjatywę popierają władze miasta. - Każda forma promocji jest korzystna dla Warszawy - twierdzi Tadeusz Deszkiewicz, dyrektor biura promocji miasta. Jednak do akcji hotelarzy władze nie dołożyły nawet złotówki. Tłumaczą się wysokimi kosztami. Bo wykupienie dwumiesięcznej emisji spotu reklamowego w BBC to co najmniej 100 tys. euro. Miejscy spece od promocji stworzyli własny 3-minutowy film reklamujący Warszawę.
Nie był on jednak nadawany w telewizji, a jedynie przy okazji imprez plenerowych i targów m.in w Barcelonie i Cannes. Tam nie miał szans zdobyć dużej oglądalności.
Daniel Zyśk
Inne
Dołącz do dyskusji: Warszawa na ekranach świata