SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Warsaw Creatives: wpływy 13 proc. w dół, zysk zmalał trzykrotnie

Agencja reklamowa Warsaw Creatives w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 12,7 proc. do 26,91 mln zł, a jej zysk netto poszedł w dół z 836,8 do 226,2 tys. zł. Firma realizuje projekty dla wielu marek odzieżowych i biżuteryjnych.

Wpływy krajowe Warsaw Creatives zmalały rok do roku z 29,17 do 24,17 mln zł, natomiast przychody z zagranicy zwiększyły się z 1,99 do 3,07 mln zł.

W sprawozdaniu złożonym w KRS agencja przyznała, że wskutek epidemii koronawirusa „stabilna jak dotąd sytuacja finansowa spółki została zachwiana”.

- Trwająca pandemia miała i nadal ma negatywny wpływ zarówno na gospodarkę światową, jak i krajową. Przyczyniła się do osiągnięcia przez spółkę w okresie sprawozdawczym znacznie niższego dochodu, niż to miało miejsce w roku ubiegłym - stwierdzono.

W ub.r. kampania realizowała przede wszystkim przy kampaniach marek odzieży i biżuterii, takich jak m.in. Gino Rossi, Jenny Fairy, CCC, Nespresso, Lasocki, Aeron, Zara, Vistula, Solar, Reserved, Magda Butrym, Apart, Kazar, Kids on the Moon, Nike, „Vouge Polska”, YSL Beauty, Chopard, Marie Claire i Elixa.

Koszty 11 proc. w dół, 2,5 mln zł z tarczy finansowej

Wydatki operacyjne Warsaw Creatives w ub.r. wyniosły 26,85 mln zł, co wobec 30,16 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 10,9 proc. Zdecydowana większość to koszty usług obcych, które zmalały z 26,6 do 22,89 mln zł.

Z kolei nakłady na wynagrodzenia poszły w górę z 2 do 2,55 mln zł, a wartość sprzedanych materiałów i towarów - z zera do 257,3 tys. zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Wydatki na zużycie materiałów i energii zmniejszyły się z 1,24 mln zł do 990,3 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 243,2 do 94,9 tys. zł.

Po wybuchu epidemii Warsaw Creatives uzyskała 2,5 mln zł częściowo bezzwrotnej pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy finansowej. Ponadto oszczędziła 8,1 tys. zł dzięki umorzeniu składek pracowniczych na ZUS przez dwa miesiące.

Mniejszy zysk

Pozostałe wpływy operacyjne Warsaw Creatives zwiększyły się z 83,7 do 149,3 tys. zł, pozostałe koszty operacyjne spadły ze 155 do 130,3 tys. zł, a wydatki finansowe wzrosły z 95,7 do 141,9 tys. zł.

Głębszy spadek przychodów niż kosztów przełożył się na pogorszenie wyników zyskowności Warsaw Creatives. Zysk sprzedażowy poszedł w dół z 1 mln zł do 336,6 tys. zł, zysk operacyjny - z 929,5 do 355,5 tys. zł, a zysk brutto i netto - z 836,8 do 226,2 tys. zł.

59 proc. udziałów Warsaw Creatives ma prezes agencji Paweł Walicki, 40 proc. - Joanna Sobierajska, a 1 proc. - spółka Warsaw Creatives z o.o.

Wspólnicy na walnym zgromadzeniu zdecydowali, że zeszłoroczny zysk netto zostanie im wypłacony jako dywidenda.

Dołącz do dyskusji: Warsaw Creatives: wpływy 13 proc. w dół, zysk zmalał trzykrotnie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl