SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Walmart najcenniejszą marką w handlu detalicznym na świecie

W siódmej dorocznej edycji rankingu najcenniejszych marek na świecie BrandZ Top 100, realizowanego przez Millward Brown Optimor na zlecenie Grupy WPP, Walmart osiągnął wartość marki na poziomie 34,4 mld USD, dzięki czemu wyprzedził Amazon i zajął pierwsze miejsce w rankingu sektora handlu detalicznego.

Walmart przesunął się o jedno miejsce w rankingu sieci detalicznych pomimo spadku wartości o 8%. Na drugie miejsce spadła sieć Amazon, tracąc 9% wartości, która wyniosła 34 mld USD.

"Do wzrostu wartości marki Walmart przyczyniła się jej międzynarodowa ekspansja, w tym także na rynki Afryki, który jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się regionów - Walmart nabył tam sieć Massmart” - zwraca uwagę Peter Walshe, dyrektor ds. rankingu BrandZ w firmie Millward Brown.

Autorzy rankingu zwracają uwagę, że Walmart z powodzeniem  poradził sobie z wyzwaniami wynikającymi z „ucyfrowienia” konsumentów, którzy mają obecnie stały dostęp do jej rywali. Walmart zbudował swoją ofertę wokół wszelkich możliwych punktów kontaktu z konsumentem (tzw. touchpoints). Marka udoskonaliła obsługę klienta, oferując w swoich sklepach dostęp do bezprzewodowego internetu, zmieniła strukturę portfela pod kątem aktywności w internecie i w realu oraz zaoferowała posiadaczom telefonów komórkowych możliwość zamawiania towarów bezpośrednio z aparatów telefonicznych i zapłaty przy odbiorze w sklepie, jeżeli nie chcą lub nie mogą korzystać z płatności kartą kredytową.

>>> Apple najcenniejszą marką świata. IBM przed Google, Facebook liderem wzrostu

Atrakcyjność sektora detalicznego jest nadal wysoka. Tradycyjne sieci internetowe jak Amazon tworzą sklepy „w realu”, a firma Apple rozwinęła sieć punktów sprzedaży detalicznej, dawno zapominając o czasach, kiedy prowadziła tylko kilka flagowych sklepów firmowych. Sieć Tesco wyhamowała ostatnio tempo ekspansji fizycznej i na nowo zwróciła uwagę na jakość obsługi klienta. Sieć ta ogłosiła niedawno, że planuje zatrudnić jeszcze 8 tys. pracowników bezpośredniej obsługi klienta w samej Wielkiej Brytanii.

>>> Louis Vuitton wciąż najcenniejszą marką luksusową świata

„Jakość obsługi staje się ważnym elementem tego, co nazywamy doświadczeniem konsumenckim (consumer experience). Jakość obsługi bezpośredniej w sklepach stała się w tym roku oczkiem w głowie wielu sieci handlowych, w tym takich brytyjskich gigantów jak Marks & Spencer czy Tesco, a dzięki inwestycjom w nowe technologie można wyposażyć pracowników w lepszą wiedzę. Koncepcja detalicznej obsługi wielokanałowej oznacza, że sieć zapewnia obsługę także w sytuacjach, gdy klienci robią zakupy przez internet jednocześnie w tym czasie kiedy fizycznie przebywają w sklepie. Sieci takie jak John Lewis i Tesco w Wielkiej Brytanii czy Walmart w USA oferują obecnie bezpłatny bezprzewodowy internet w swoich sklepach” - powiedział Walshe.

Dołącz do dyskusji: Walmart najcenniejszą marką w handlu detalicznym na świecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl