W USA rosną przychody z reklamy cyfrowej. 57,9 mld dolarów w pierwszym półroczu
W pierwszej połowie 2019 roku przychody z reklamy cyfrowej w USA zwiększyły się do kwoty 57,9 mld dolarów, jednak dynamika wzrostu ma tendencję zniżkową. Motorem przychodów branży była reklama mobilna, która odpowiadała za 69 procent wszystkich wpływów.

Sytuację na rynku reklamy cyfrowej w Stanach Zjednoczonych nakreślił w swoim raporcie amerykański oddział organizacji IAB. W pierwszej połowie 2019 r. przychody z reklamy online w USA osiągnęły poziom 57,9 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 16,9 proc. Analizy wskazują, że pomimo wyższej kwoty wpływów ich dynamika spada, bowiem w pierwszych sześciu miesiącach 2018 r. zanotowano w segmencie wzrost o 23,1 proc. W ciągu całego poprzedniego roku cyfrowy segment reklamowy w USA zamknął się kwotą 107,5 mld dol., przy obecnej dynamice analitycy oczekują że w br. będzie to ponad 120 mld.
Motorem wzrostu wpływów branży był segment reklamy mobilnej, który w ciągu półrocza osiągnął kwotę 39,9 mld dol. - więcej o 69 proc. rok do roku. W tym samym okresie reklamy w obszarze desktop przyniosły 18 mld dol. wpływów. Analitycy wskazują, że 76 proc. całkowitych przychodów reklamowych trafiło do 10 największych koncernów działających w segmencie digital.
Jeśli chodzi o najważniejsze formaty reklamy cyfrowej to w pierwszej połowie br. największy udział w przychodach (45 proc.) miały reklamy w wyszukiwarkach, przy jednoprocentowym spadku rok do roku, taką samą stratę i udział na poziomie 31 miał segment banerów, zaś 17 proc. udziałów miały reklamy wideo po wzroście rok do roku o 3 proc.
Dołącz do dyskusji: W USA rosną przychody z reklamy cyfrowej. 57,9 mld dolarów w pierwszym półroczu