W kwietniu wydatki reklamowe spadły o jedną trzecią, ale Plus i Orlen podwoiły budżety (TOP10)
Wydatki na reklamę w mediach pozainternetowych w kwietniu br. były o 30 proc. niższe niż przed rokiem. To skutek pandemii koronawirusa. Kina nie miały w tym miesiącu żadnych wpływów, a spadki przychodów pozostałych mediów były dwucyfrowe. Mimo pandemii Polkomtel i PKN Orlen zwiększyły nakłady na reklamę w skali roku o ponad 100 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W kwietniu br. wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych wyniosły 2,39 mld zł. Było to 30 proc. mniej niż w kwietniu 2019 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).
Najwięcej wciąż zarabiała telewizja – marketerzy ulokowali tu 1,42 mld zł. Było to jednak 26,3 proc. mniej względem kwietnia ub.r.
Wydatki na reklamę w radiu spadły z kolei o 30,9 proc., do 451,5 mln zł.
Magazyny zarobiły o 27,3 proc. mniej w skali roku – 328,2 mln zł, zaś gazety – 15,2 proc. mniej, 102,2 mln zł.
Wpływy reklamowe outdooru zmalały w omawianym okresie o 45,3 proc., do 80,5 mln zł, a wydatki na reklamy w metrze – o 1,2 proc., do 9,3 mln zł.
W kwietniu br. kompletnie nic na reklamie nie zarobiły kina, co jest naturalne w sytuacji pandemii koronawirusa - od marca są bowiem nieczynne.
Polkomtel i Orlen zwiększyły budżety o ponad 100 proc.
Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm, która w kwietniu br. wydała na reklamę 144,4 mln zł, czyli 16,6 proc. więcej rok do roku. Drugi na podium Lidl zmniejszył wydatki o 8,2 proc., do 73,7 mln zł.
Na trzecie miejsce na reklamowym podium trafiła firma Polkomtel. W porównaniu do kwietnia ub.r. jej wydatki reklamowe wzrosły o 104,5 proc. - z 23,4 mln zł do 47,8 mln zł.
Równie wysoką dynamikę wydatków reklamowych miał w kwietniu koncern paliwowy PKN Orlen – zwiększył je rok do roku o 110,3 proc., z 19,9 mln zł do 41,9 mln zł.
O 28,1 proc. wzrosły nakłady na reklamę Kompanii Piwowarskiej (do 46 mln zł), Euro-Net Warszawa zwiększył je o 13,4 proc. (do 45 mln zł), a Natur Produkt Zdrovit wydał o 6,4 proc. więcej (46,7 mln zł).
Pozostałe firmy z grona Top10 reklamodawców zmniejszyły swoje budżety reklamowe w tradycyjnych mediach. Terg ograniczył je o 32,1 proc. (do 42,2 mln zł), Ferrero Polska – o 30,1 proc. (do 38,4 mln zł), a USP Zdrowie – o 12,4 proc. (do 38,2 mln zł).
Dołącz do dyskusji: W kwietniu wydatki reklamowe spadły o jedną trzecią, ale Plus i Orlen podwoiły budżety (TOP10)