W II kwartale sprzedano więcej smartfonów niż klasycznych komórek. Traci Nokia
W II kwartale bieżącego roku sprzedaż klasycznych telefonów komórkowych w Europie Zachodniej znów znacząco spadła, do czego przyczyniła się rosnąca popularność smartfonów. Wśród producentów duże spadki notuje Nokia.
Z danych firmy badawczej IDC wynika, że w II kwartale bieżącego roku w Europie Zachodniej sprzedano 20,4 miliona klasycznych telefonów komórkowych - o 29 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Tymczasem sprzedaż smartfonów wzrosła o 48 proc., do 21,8 miliona sztuk. Jednocześnie smartfony po raz pierwszy sprzedawały się w regionie lepiej niż klasyczne komórki.
Biorąc pod uwagę oba rodzaje urządzeń, rynek zanotował 3-proc. spadek w ujęciu rocznym - do 42,2 miliona sprzedanych telefonów.
Fatalne wyniki odnotowała Nokia, która w I kwartale straciła pozycję lidera zarówno całego rynku, jak i segmentu smartfonów (więcej na ten temat). W II kwartale ogólna sprzedaż telefonów fińskiej firmy spadła rok do roku o 44 proc., a sprzedaż smartfonów - o 60 proc. (Nokia spadła tu na 5. miejsce). Liderem w obu zestawieniach był Samsung.
IDC podaje także, ża najpopularniejszym systemem instalowanym w smartfonach sprzedanych w II kwartale w Europie Zachodniej był Android. Platforma Google miała 48,5 proc. udziału w rynku, a sprzedaż opartych na niej urządzeń wzrosła w ujęciu rocznym o 352 proc., do 10,5 miliona sztuk.
Czołowi sprzedawcy telefonów komórkowych w Europie Zach. w II kw. 2011 r. (w mln sztuk)
Firma |
Sprzedaż
IIkw.2011 |
udz. w ryn.
IIkw.2011 |
Sprzedaż
IIkw.2010 |
udz. w ryn.
IIkw.2010 |
Zmiana
IIkw.11/IIkw.10 |
1. Samsung |
13.9 |
33% |
10.8 |
25% |
29% |
2. Nokia |
9 |
21% |
16.2 |
37% |
-44% |
3. Apple |
4.6 |
11% |
2.8 |
6% |
64% |
4. HTC |
3.1 |
7% |
1.4 |
3% |
121% |
5. Research In Motion |
3 |
7% |
2.6 |
6% |
15% |
Pozostałe |
8.6 |
21% |
9.7 |
23% |
-11% |
Suma |
42.2 |
100% |
43.5 |
100% |
-3% |
Czołowi sprzedawcy smartfonów w Europie Zach. w II kw. 2011 r. (w mln sztuk)
Firma |
Sprzedaż
IIkw.2011 |
udz. w ryn.
IIkw.2011 |
Sprzedaż
IIkw.2010 |
udz. w ryn.
IIkw.2010 |
Zmiana
IIkw.11/IIkw.10 |
1. Samsung |
4.8 |
22% |
0.6 |
4% |
700% |
2. Apple |
4.6 |
21% |
2.8 |
19% |
64% |
3. HTC |
3.1 |
14% |
1.4 |
10% |
121% |
4. Research In Motion |
3 |
14% |
2.6 |
18% |
15% |
5. Nokia |
2.3 |
11% |
5.8 |
39% |
-60% |
Pozostałe |
4 |
18% |
1.5 |
10% |
167% |
Suma |
21.8 |
100% |
14.7 |
100% |
48% |
Dołącz do dyskusji: W II kwartale sprzedano więcej smartfonów niż klasycznych komórek. Traci Nokia