Viva i MTV Polska znów na minusie, rebel:tv z 500-proc. wzrostem
W lipcu br. w rankingu kanałów muzycznych nie doszło do większych przetasowań. Liderem w dalszym ciągu pozostaje Viva Polska, choć zanotowała ponad 25-proc. spadek oglądalności. Z kolei Rebel:tv osiągnął pięciokrotny wynik niż rok temu.
W minionym miesiącu udziału Viva Polska utrzymał się na średnim poziomie 0,66 proc. Różnicę do lidera zmniejszył 4fun.tv, który w stosunku do roku ubiegłego zaliczył wzrost o 36,8 proc. i lipcu br. posiadał 0,35 proc. rynku. Trzecia stacja w zestawieniu, MTV Polska, kolejny miesiąc z rzędu zanotowała stratę. Tym razem wyniosła ona 35 proc.
Najbardziej dynamicznie w lipcu rozwijał się niszowy rebel:tv, który pięciokrotnie podwyższył swoją oglądalność i ma obecnie 0,03 udziału. Kanał ten w maju poszerzył zasięg o sieć Multimedia Polska, a w czerwcu wszedł do oferty Vectry. Wzrost o 22 proc. zanotowała też Eska TV, która, podobnie jak rok temu, zajmuje czwartą pozycję z wynikiem 0,14 proc.
lipiec | wszyscy 4+ | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Viva Polska | 44 870 | 0,887 | 34 803 | 0,660 |
4FunTv | 12 825 | 0,253 | 18 221 | 0,346 |
MTV Polska | 20 014 | 0,396 | 13 468 | 0,256 |
Eska TV | 5 961 | 0,118 | 7 606 | 0,144 |
Rebel.tv | 271 | 0,005 | 1 571 | 0,030 |
Czworka Polskie Radio | - | - | 314 | 0,006 |
W grupie wiekowej 13-29, gdzie ranking stacji ukształtował się w ten sam sposób jak w grupie wszystkich widzów. Tutaj jednak zyskały tylko 4fun.tv (o 18 proc.) i rebel:tv (o 506 proc.). Pozostałe kanały zaliczyły spadek: Viva Polska o 38 proc., MTV Polska o 43 proc., a Eska TV o 31 proc.
lipiec | wszyscy 13-29 | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Viva Polska | 23 950 | 2,982 | 14 357 | 1,836 |
4FunTv | 6 337 | 0,789 | 7 305 | 0,934 |
MTV Polska | 11 992 | 1,493 | 6 553 | 0,838 |
Eska TV | 3 637 | 0,453 | 2 416 | 0,309 |
Rebel.tv | 129 | 0,016 | 759 | 0,097 |
Czworka Polskie Radio | - | - | 108 | 0,014 |
Najchętniej oglądanym programem emitowanym na antenie Viva Polska był „Kolejno odlicz”, który zgromadził przed telewizorami 149,5 tys. widzów.
Raport top programów | ||
Viva Polska | wszyscy 4+ | |
Program | AMR | SHR % |
KOLEJNO ODLICZ | 149 461 | 1,023 |
100% VIVA | 145 086 | 2,528 |
DISCO PONAD WSZYSTKO | 140 466 | 2,035 |
POWER LISTA | 135 850 | 2,357 |
CHARTSURFER /PROG. MUZ. POL./ | 115 322 | 2,104 |
CLUB CHARTS | 114 931 | 1,140 |
IN & OUT /PROGR.MUZ./ | 109 187 | 1,836 |
TIP TOP /PROG.MUZ.POL./ | 106 166 | 1,145 |
TOP 50 /PROG. MUZ./ | 97 933 | 0,996 |
RINGTONE CHART | 93 625 | 2,397 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: Viva i MTV Polska znów na minusie, rebel:tv z 500-proc. wzrostem