Liczba subskrybentów Viaplay ma wzrosnąć do końca 2023 roku o 23 proc.
Grupa Viaplay poinformowała w komunikacie, że potwierdza plany strategiczne na 2022 rok. Jednocześnie prognozuje, że jej liczba subskrybentów wzrośnie z około 7,3 mln na koniec br. do 9 mln na koniec przyszłego roku. To wzrost o 23 proc.
Viaplay spodziewa się, że sprzedaż usług serwisu streamingowego wzrośnie w 2023 roku o 24-26 proc. 5 mln płacących użytkowników mają stanowić mieszkańcy krajów nordyckich, natomiast 4 mln osoby zamieszkujące pozostałe państwa, m.in. Polskę. Obecnie platforma dociera do odbiorców z 11 krajów europejskich. Na początku przyszłego roku ma nastąpić jej debiut w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
W 2023 roku Grupa Viaplay przewiduje 111-112 mln euro zysku operacyjnego w krajach nordyckich i 92-101 mln euro straty na rynkach międzynarodowych. Firma zapewnia, że jest w zupełności przygotowana na ekspansję międzynarodową. Zainicjowała program oszczędności i odroczenia inwestycji, aby zrównoważyć trudności, z którymi obecnie się boryka.
Viaplay poinformował, że zawarto umowę z serwisem streamingowym Pickbox NOW, który poszerzy zasięg platformy w krajach południowo-wschodniej Europy: Bośni i Harcegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Macedonii Północnej, Serbii i Słowenii. Dzięki porozumieniu Viaplay Select będzie dostępny na 18 rynkach Europy, Azji, Australii i Ameryki Łacińskiej.
Zobacz także: Wieloletnia umowa o partnerstwie Viaplay i producenta telewizorów
W strukturach grupy wyodrębniono cztery regiony. Kim Poder objął stanowisko EVP, Chief Commercial Officer'a w krajach nordyckich; Alexander Bastin EVP i Chief Commercial Officer'a w Polsce, krajach bałtyckich, polskich i Holandii, Matthew Hooper został wiceprezesem i dyrektorem handlowym ds. operacji w Wielkiej Brytanii, a Vanda Rapti, wiceprezesem wykonawczym i dyrektorem handlowym na Amerykę Północną i Viaplay Select.
12 mln subskrybentów do 2025 roku?
Viaplay zapewnia, że zrealizuje swoje cele przed terminem. - Dzisiaj potwierdzamy nasze cele na lata 2022 i 2025, co pokazuje znaczący postęp, jaki już poczyniliśmy, oraz znaczny potencjał Grupy. Przeszliśmy długą drogę od czasu wprowadzenia naszej pięcioletniej strategii i celów w 2020 roku. Po zaledwie dwóch latach jesteśmy już w połowie drogi do naszego celu 12 milionów subskrybentów Viaplay. Nasza ekspansja międzynarodowa wyprzedza plan i spodziewamy się osiągnąć łączną rentowność operacji międzynarodowych w 2024 roku – rok przed terminem. Właśnie wystartowaliśmy w Wielkiej Brytanii i wystartujemy w USA, Kanadzie w nadchodzących miesiącach. Są to trzy dojrzałe rynki, do których mamy dostosowaną ofertę treści i potrzebujemy stosunkowo niewielkich udziałów w rynku, aby generować dodatkowe zyski - powiedział Anders Jensen, prezes i dyrektor generalny Grupy Viaplay.
- Dodanie siedmiu nowych europejskich terytoriów dla Viaplay Select pokazuje, w jaki sposób możemy zarabiać na naszych treściach i budować naszą markę na rynkach, na których obecnie nie planujemy oferować Viaplay na zasadzie bezpośredniej oferty do konsumenta. Jednocześnie wdrażamy program oszczędności kosztów i odroczenia inwestycji, aby zrównoważyć trudności walutowe wynikające z inflacji kosztów pozyskiwania treści w dolarach amerykańskich oraz wpływu słabszego otoczenia makroekonomicznego. Mamy pełne finansowanie na naszą ekspansję, dostosowujemy nasz model operacyjny i wyznaczyliśmy starszych liderów handlowych na naszych rynkach, aby zapewnić, że realizujemy nasze plany rozwoju regionalnego i jeszcze bardziej zbliżamy się do naszych klientów, zapewniając jednocześnie korzyści wynikające z działalności opartej na platformie. Podsumowując, popularność i atrakcyjność Viaplay rośnie. Mamy atrakcyjne ceny i dostosowane oferty treści, co oznacza, że jesteśmy dobrze przygotowani do realizacji naszych celów strategicznych i zbudowania prawdziwie zrównoważonego dostawcy rozrywki - dodał Jensen.
Ponad milion subskrybentów Viaplay w Polsce
Viaplay zadebiutował w Polsce w sierpniu ub.r. Kosztuje 34 zł miesięcznie, ale od marca 2023 roku zdrożeje o 60 proc. do 55 zł miesięcznie. Wówczas w ofercie serwisu znanego obecnie z transmisji meczów Bundesligi, Premier League i gal KSW pojawią się wyścigi Formuły 1. Na koniec września br. z Viaplay korzystało 6,43 mln płacących użytkowników. Przed rokiem było to 3,60 mln.
Viaplay Group niedawno poinformowała, że w zeszłym kwartale zarówno w Polsce, jak i Holandii przekroczyła poziom 1 mln subskrybentów. Mimo dużej liczby użytkowników Viaplay jest krytykowany za nieoferowanie większości transmisji w jakości Full HD i liczne problemy techniczne podczas popularnych rozgrywek. Przeciwko skandynawskiemu serwisowi postępowanie prowadzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Dołącz do dyskusji: Liczba subskrybentów Viaplay ma wzrosnąć do końca 2023 roku o 23 proc.