SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tylko 'Show' zyskało, 'Party' niezmiennie liderem

Liderem sprzedaży w segmencie pism typu people było we wrześniu br. niezmiennie „Party”, ale wzrost zanotowało jedynie konkurencyjne „Show”. Wśród tygodników yellow bez zmian króluje "Życie na Gorąco", a tracą wszystkie tytuły poza „Na żywo”.

We wrześniu br. średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika "Party. Życie Gwiazd" (Edipresse Polska) wyniosła 489 403 egz., czyli była o 2,7 proc. niższa niż w we wrześniu 2008 roku – pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu w segmencie people znalazł się główny konkurent "Party", czyli dwutygodnik "Show" Wydawnictwa Bauer, którego sprzedaż ogółem wyniosła 466 926 egz.  i była o 0,8 proc. wyższa niż we wrześniu 2008 roku, gdy tytuł debiutował na rynku (w tamtym miesiącu ukazał się tylko jeden numer „Show”).

Trzecią pozycję zajęła "Viva!" (Edipresse Polska), które zanotowała spadek sprzedaży aż o 22,1 proc. i we wrześniu br. sprzedała się w ilości 152 461 egz.

Czwarty był jedyny w zestawieniu tygodnik, czyli "Gala" (G+J Polska) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 100 045 egz. i spadkiem wynoszącym 17,5 proc.

wrzesień
  2009 2008
ZKDP sprzedaż ogółem
Party Życie Gwiazd 489 403 502 981
Show 452 292 448 881
Viva 152 461 195 607
Gala* 100 045 121 315


Porównując dane miesiąc do miesiąca, widać, że spadki sprzedaży zanotowały wszystkie magazyny z segmentu people, a największy z nich dotknął „Vivę!”.

2009
  wrzesień sierpień
ZKDP sprzedaż ogółem
Party Życie Gwiazd 489 403 504 373
Show 452 292 466 926
Viva 152 461 335 869
Gala* 100 045 119 015

 


* - wszystkie prezentowane w zestawieniu tytułów people magazyny to dwutygodniki z wyjątkiem "Gali", która jest tygodnikiem.

W segmencie pism yellow spadki sprzedaży dotknęły czterech z pięciu tytułów (wszystkie wydaje Wydawnictwo Bauer). Niezmienny lider kategorii - tygodnik "Życie na Gorąco" - sprzedał się we wrześniu br. w ilości wynoszącej 680 181 egz., czyli o 4,1 proc. niższej niż rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął tygodnik "Twoje Imperium", który miał we wrześniu br. sprzedaż ogółem na poziomie 344 612 egz. i zanotował 5,8 – proc. spadek.

Tradycyjnie najwięcej straciła zajmująca trzecie miejsce "Rewia", której sprzedaż spadła o 13,8 proc. do 272 608 egz.

Minimalny wzrost (o 0,2 proc.) odnotował natomiast będący na piątym miejscu tygodnik „Na żywo”.

 

wrzesień
  2009 2008
ZKDP sprzedaż ogółem
Życie na Gorąco 680 181 709 444
Twoje Imperium 344 612 365 685
Rewia 272 608 316 339
Świat & Ludzie 203 279 231 007
Na Żywo 204 418 204 021



Porównując dane z września br. do danych z poprzedniego miesiąca widać, że spadła sprzedaż wszystkich tygodników yellow poza „Na Żywo”. Najwięcej straciła "Rewia", której sprzedaż poszła w dół o 3,5 proc.
 

2009
  wrzesień sierpień
ZKDP sprzedaż ogółem
Życie na Gorąco 680 181 684 757
Twoje Imperium 344 612 354 665
Rewia 272 608 282 438
Świat & Ludzie 203 279 208 848
Na Żywo 204 418 200 786


 

Dołącz do dyskusji: Tylko 'Show' zyskało, 'Party' niezmiennie liderem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl