Tylko radio na reklamowym plusie. Neonet i Euro-Net z największymi wzrostami wydatków (Top10)
Przez 11 miesięcy 2020 roku media tradycyjne zmniejszyły cennikowe wpływy reklamowe o ponad 9 proc. Radio jako jedyne miało w omawianym okresie większe przychody z reklam. W największym stopniu wzrosły wydatki reklamowe Neonetu i Euro-Netu. Budżety reklamowe ograniczyli m.in. Lidl, Jeronimo Martins Polska, Ferrero czy Polkomtel.
Marketerzy wydali na reklamę w mediach pozainternetowych w okresie od stycznia do listopada 2020 roku 31,5 mld zł, czyli 9,3 proc. mniej niż w tym samym okresie 2019 roku (wg danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów).
Najwięcej, bo 17,9 mld zł przeznaczono na reklamę w telewizji – było to jednak 2,1 proc. mniej w skali roku.
W radiu reklamodawcy wydali 7,9 mld zł zwiększając nakłady rok do roku o 4,4 proc. Radio było w omawianym okresie jedynym kanałem komunikacji wśród mediów tradycyjnych ze wzrostem wpływów z reklam.
Magazyny zmniejszyły wpływy reklamowe o 28,9 proc., do 3,02 mld zł, a gazety – o 15,2 proc., do 1,1 mld zł. Wydatki reklamowe na outdoorze zmalały o 36,3 proc., do 1 mld zł, w kinach - aż o 70,7 proc., do 481,4 mln zł, zaś na reklamę OOH w Metrze - o 2,7 proc., do 104,7 mln zł.
Euro-Net i Neonet z dużymi wzrostami
Tradycyjnie już najwięcej na reklamę wydała w omawianym okresie pabianicka spółka farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska – 2,21 mld zł, zwiększając wydatki rok do roku o 13,3 proc.
Druga na reklamowym podium sieć sklepów Lidl Polska zredukowała budżet w mediach o 9,6 proc., do 748,7 mln zł.
Trzecia pod tym względem firma Terg wydała na reklamy 683 mln zł, czyli 19,4 proc. więcej niż rok wcześniej.
Z czołówki 10 największych reklamodawców w okresie I-XI 2020 wydatki reklamowe zwiększyły: Natur Produkt Zdrovit - o 6,2 proc., do 616,5 mlnzł, Euro-Net Warszawa – o 25,7 proc., do 602,9 mln zł, Neonet Wrocław – o 121,2 proc., do 404,7 mln zł.
Spadły natomiast wydatki reklamowe: USP Zdrowie – o 5,1 proc., do 529,2 mln zł, Jeronimo Martins Polska (właściciel sklepów Biedronka i drogerii Hebe) – o 9,8 proc., do 432,8 mln zł i Polkomtela – o 19 proc., do 363 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Tylko radio na reklamowym plusie. Neonet i Euro-Net z największymi wzrostami wydatków (Top10)