„Tylko muzyka” z mniejszą widownią. 48 mln zł z reklam
Piątą edycję programu „Tylko muzyka” oglądało w Polsacie średnio 3,25 mln osób. Względem emitowanej wiosną ub.r. trzeciej serii show straciło 240 tys. widzów. Dało jednak stacji pozycję wicelidera rynku i przyniosło z reklam 47,6 mln zł.
„Tylko muzykę 5” oglądać można było w Polsacie w niedziele o godz. 20.00, w okresie od 24 lutego do 12 maja br. Średnia widownia show wyniosła 3,25 mln osób, co przełożyło się na 20,20 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 23,96 proc. udziału w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek „Tylko muzyki 5”, który oglądało 4,08 mln osób. Wówczas format Polsatu jeszcze nie konkurował z hitowym „Ranczem” TVP1. Odcinek finałowy obejrzało 2,72 mln widzów, ale był on o ponad godzinę dłuższy niż pozostałe wydania.
Zakończona właśnie edycja widowiska miała o 240 tys. więcej widzów niż nadawana wiosną ub.r. trzecia osłona formatu, którą śledziło 3,49 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 21,63 proc. i 25,55 proc. (więcej na ten temat).
Polsat w czasie emisji "Tylko muzyki 5" był wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce w tym czasie zajęła TVP1, pokazująca „Pogodę”, „Nad rozlewiskiem”, „Ranczo” oraz filmy fabularne, co dało jej 22,59 proc. udziału. Za Polsatem uplasowały się: TVN („Surowi rodzice”, „Przepis na życie”, „Na językach”; 13,10 proc.) oraz TVP2 (cykl filmów fabularnych „Kino na maksa” oraz „Głęboka woda”; 7,30 proc.). W grupie komercyjnej Polsat był już jednak liderem rynku.
Wpływy reklamowe z odcinków piątej edycji „Tylko muzyki” wyniosły 47,6 mln zł. W porównaniu do trzeciej serii wzrosły one o 2,3 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Głosami widzów Polsatu zwycięzcą „Tylko muzyki 5” został duet Piotr Szumlas i Jakub Zaborski (zobacz fotogalerię z finału).
Szóstą edycję muzycznego talent-show Polsat planuje nadać jesienią br. Obecnie trwają już do niej precastingi (dowiedz się więcej).
Oglądalność „Tylko muzyki 5” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
24-02-2013 | 4 080 896 | 24,81% | 30,45% |
03-03-2013 | 3 392 625 | 20,23% | 23,65% |
10-03-2013 | 3 610 380 | 21,66% | 25,33% |
17-03-2013 | 3 898 081 | 23,02% | 27,92% |
24-03-2013 | 3 849 651 | 23,27% | 28,24% |
07-04-2013 | 3 346 488 | 20,13% | 25,19% |
14-04-2013 | 2 973 403 | 17,74% | 20,85% |
21-04-2013 | 2 956 476 | 18,82% | 21,43% |
28-04-2013 | 2 837 165 | 17,37% | 19,00% |
05-05-2013 | 2 596 626 | 17,48% | 20,86% |
12-05-2013 | 2 721 605 | 18,69% | 21,63% |
Średnio: | 3 254 789 | 20,20% | 23,96% |
Konkurencja w czasie emisji talent-show
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 | 3 643 190 | 22,59% | 17,14% |
Polsat - Tylko muzyka 5 | 3 254 789 | 20,20% | 23,96% |
TVN | 2 111 980 | 13,10% | 16,56% |
TVP2 | 1 177 237 | 7,30% | 7,70% |
Dołącz do dyskusji: „Tylko muzyka” z mniejszą widownią. 48 mln zł z reklam