TVP1 z najniższą oglądalnością w historii, rośnie TVN24. „M jak miłość” hitem kwietnia
W kwietniu br. najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym był Polsat. Z kolei w grupie komercyjnej na pierwszym miejscu umocnił się TVN. Ratingowym hitem miesiąca był serial „M jak miłość”.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2016 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem kwietnia 2015 roku spadł o 5,53 proc. i wyniósł 11,79 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na drugą pozycję awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 1,61 proc. do 11,33 proc.
Na ostatnią lokatę podium spadła zaś TVP1, która zanotowała najsłabszy miesięczny udział w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce. Jej wynik w porównaniu do kwietnia 2015 roku zmalał o 16,91 proc. do zaledwie 10,07 proc. W dodatku była to największa strata w czołowej dwudziestce rankingu.
Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,99 proc. udziału; w dół o 0,33 proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,77 proc. w kwietniu 2015 roku do 42,18 proc. w kwietniu 2016 roku.
Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,74 proc., po wzroście o 30,31 proc. - największym w top 10.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN7 (3,48 proc.; spadek o 2,52 proc.), TV Puls (3,42 proc.; do góry o 14 proc.), TV4 (3,34 proc.; + 3,73 proc.), TVP Info (2,98 proc.; - 1,97 proc.) i Puls 2 (1,72 proc.; + 11,69 proc.).
Wszyscy 4+ | 01.04-30.04.2015 r. | 01.04-30.04.2016 r. | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | Polsat | 812 282 | 12,48% | 734 611 | 11,79% |
2 | TVN | 725 707 | 11,15% | 705 816 | 11,33% |
3 | TVP1 | 788 532 | 12,12% | 627 448 | 10,07% |
4 | TVP2 | 587 246 | 9,02% | 560 246 | 8,99% |
5 | TVN24 | 186 476 | 2,87% | 232 835 | 3,74% |
6 | TVN7 | 232 358 | 3,57% | 216 622 | 3,48% |
7 | TV PULS | 194 914 | 3,00% | 212 952 | 3,42% |
8 | TV4 | 209 781 | 3,22% | 208 135 | 3,34% |
9 | TVP INFO | 197 922 | 3,04% | 185 744 | 2,98% |
10 | Puls 2 | 100 244 | 1,54% | 107 013 | 1,72% |
11 | TTV - Twoja Telewizja | 87 452 | 1,34% | 96 227 | 1,54% |
12 | TV6 | 72 564 | 1,12% | 91 045 | 1,46% |
13 | TVP Seriale | 85 192 | 1,31% | 89 764 | 1,44% |
14 | Polsat2 | 92 847 | 1,43% | 86 823 | 1,39% |
15 | TVP Rozrywka | 72 540 | 1,11% | 65 973 | 1,06% |
16 | Polsat News | 61 079 | 0,94% | 61 186 | 0,98% |
17 | TVP3 | 62 961 | 0,97% | 57 045 | 0,92% |
18 | Stopklatka | 55 723 | 0,86% | 54 555 | 0,88% |
19 | Fokus TV | 41 209 | 0,63% | 52 438 | 0,84% |
20 | Nickelodeon | 54 135 | 0,83% | 48 767 | 0,78% |
W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera umocnił się TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,90 proc., po wzroście o 8,85 proc. Drugie miejsce należało do Polsatu. Jego wynik w kwietniu br. zmniejszył się o 4,73 proc. do 13,48 proc.
Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała TVP2 (7,55 proc udziału; jednak w dół o 5,74 proc.). Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP1, która również i w tym ujęciu zanotowała najsłabszy wynik w historii (6,16 proc., spadek o 24,32 proc. - największy w zestawieniu top 20). Ponadto przewaga Jedynki nad piątą w rankingu stacją TV Puls wyniosła tylko 2,25 pkt. proc. (kanał ten w kwietniu br. miał 3,91 proc. udziału).
Sumaryczny udział Jedynki i Dwójki w tej grupie wiekowej wyniósł 13,71 proc., czyli był niższy niż udział samego TVN.
Warto dodać, że w czołowej dwudziestce najwięcej zyskał Fokus TV - było to 64,52 proc. do 1,02 proc.
Wszyscy 16-49 | 01.04-30.04.2015 r. | 01.04-30.04.2016 r. | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | TVN | 330 772 | 12,77% | 330 899 | 13,90% |
2 | Polsat | 366 640 | 14,15% | 320 713 | 13,48% |
3 | TVP2 | 207 635 | 8,01% | 179 696 | 7,55% |
4 | TVP1 | 210 909 | 8,14% | 146 654 | 6,16% |
5 | TV PULS | 97 895 | 3,78% | 93 134 | 3,91% |
6 | TV4 | 94 534 | 3,65% | 85 501 | 3,59% |
7 | TVN7 | 94 745 | 3,66% | 84 632 | 3,56% |
8 | TVN24 | 62 527 | 2,41% | 55 310 | 2,32% |
9 | Puls 2 | 44 346 | 1,71% | 49 033 | 2,06% |
10 | TTV - Twoja Telewizja | 40 275 | 1,55% | 44 380 | 1,86% |
11 | TV6 | 34 670 | 1,34% | 40 653 | 1,71% |
12 | TVP Seriale | 37 341 | 1,44% | 40 094 | 1,68% |
13 | Polsat2 | 35 562 | 1,37% | 30 633 | 1,29% |
14 | Polo TV | 33 388 | 1,29% | 29 873 | 1,26% |
15 | TVP INFO | 34 425 | 1,33% | 27 642 | 1,16% |
16 | Fokus TV | 15 959 | 0,62% | 24 352 | 1,02% |
17 | Stopklatka | 23 937 | 0,92% | 22 523 | 0,95% |
18 | TVP Rozrywka | 26 657 | 1,03% | 21 981 | 0,92% |
19 | Discovery | 18 625 | 0,72% | 21 414 | 0,90% |
20 | TVN Style | 23 987 | 0,93% | 21 212 | 0,89% |
1 2
Dołącz do dyskusji: TVP1 z najniższą oglądalnością w historii, rośnie TVN24. „M jak miłość” hitem kwietnia