SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP w Cannes handluje 'Katyniem'

Na odbywających się we francuskim Cannes w dniach 8-12 październikatargach MIPCOM, lokomotywą handlową Telewizji Polskiej będziewchodzący właśnie do polskich kin "Katyń".

TVP już niemal 30 lat sprzedaje i kupuje w Cannes. Jejtegorocznym szlagierem będzie "Katyń" w reżyserii Andrzeja Wajdy.Managerowie sprzedaży zdradzają portalowi Wirtualnemedia.pl, że jużteraz obraz cieszy się dużym zainteresowaniem.

- Praktycznie cały świat odpowiedział na ofertę złożoną przezTVP przed targami MIPCOM '07 - kilkadziesiąt zapytań. Najwięcejpojawia się ze strony rynku japońskiego, angielskiego, niemieckiegoi amerykańskiego. Wielu kontrahentów z terytorium byłego blokusocjalistycznego również wykazuje zainteresowanie długowyczekiwanym dziełem. Jest to jeden z niewielu filmów fabularnych wofercie TVP, który ma poważne szanse na wejście do kin w skaliglobalnej. W tym kierunku idą też prowadzone przez nas rozmowyhandlowe - mówi nam manager ds. sprzedaży TVP Małgorzata Cup.

Jak dowiedzieliśmy się Sony chce kupić międzynarodowe prawa dofilmu. - Nie chcemy jeszcze mówić o żadnych konkretach ze względuna tajemnicę handlową i dobro akcji promocyjnej, natomiast możemypotwierdzić, iż w gronie zainteresowanych nabyciem praw sąprawdziwi potentaci rynku kinowo-telewizyjnego - dodaje MichałWierusz-Kowalski.

Prawa licencyjne do "Katynia" oprócz Sony chcą nabyć m.in.:Miramax, The Weinstein, Universal Picture, Beta, Cine Qua Non.

Cała akcja promocyjna TVP skupiona jest wokół "Katynia". Stacjaprzygotowała kilka innych tytułów, które w jakiś sposób z nimkorespondują. W pakiecie programowym TVP chce zaprezentować równieżparę produkcji dokumentalnych poświęconych zbrodni katyńskiej.Nadawca dysponuje ponadto filmami dokumentalnymi poświęconymiWajdzie oraz nowym wywiadem, który został przygotowany przez BiuroWspółpracy Międzynarodowej i Handlu specjalnie z okazji premieryfilmu.

Ale to nie jedyne rzeczy, jakimi handluje TVP. W ofercieznajdzie się również nowa produkcja Tajemnica Twierdzy Szyfrów,dziecięcy Miś Fantazy, czy przygotowywany Król i Królik. Stacjarozpocznie promocję nowego sezonu Magicznego drzewa AndrzejaMaleszki, którego pierwsza część bardzo dobrze sprzedała się nacałym świecie.

Z filmów fabularnych: Wszystko będzie dobrze w reżyserii TomaszaWiszniewskiego, Jutro idziemy do kina i Statyści MichałaKwiecińskiego, Plac Zbawiciela Joanny i Krzysztofa Krauze. Ofertaserialowa zostaje wzbogacona o Pitbulla i Ranczo, a także nowysezon Oficerów.

- Z uwagi na to, że seriale dokumentalne Tajemnice Watykanu iSaga prastarej puszczy cieszyły się podczas ostatnich targów MIPTVbardzo dużym zainteresowaniem, oczywiście nie zabraknie i ich wnaszych katalogach - mówi nam Michał Wierusz-Kowalski.

MIPCOM to międzynarodowe targi, gdzie spotykają się producenci,sprzedawcy i kupujący kontent przeznaczony na różne platformydystrybucji.

Dołącz do dyskusji: TVP w Cannes handluje 'Katyniem'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl