TVN24 z najwyższą oglądalnością o poranku. Rośnie przewaga nad TVP Info (dane dzień po dniu)
Spośród polskich stacji informacyjnych największą oglądalność w godzinach porannych gromadzi TVN24, który powiększył swoją przewagę nad TVP Info. Szczegóły w raporcie Wiertualnemedia.pl.
Poranek, to czas kiedy chętnie zapoznajemy się z aktualnościami ze świata. Wówczas (np. szykując się do pracy, czy w drodze do niej) m.in. chętnie słuchamy radia (szczyt słuchalności radia przypada właśnie na godziny poranne), newsy sprawdzamy również na smartfonie. W tym czasie w telewizji chętnie oglądamy stacje newsowe, które mają wtedy około dwukrotnie wyższe udziały w rynku telewizyjnym, niż w ujęciu całodobowym.
Jak wygląda oglądalność trzech czołowych polskich stacji newsowych o poranku?
W okresie od 5 września do 23 października br. w godz. 6.00-10.00 spośród polskich stacji newsowych największą oglądalność gromadził TVN24. Jego średni udział w rynku telewizyjnym wyniósł 8,20 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemeia.pl.
Względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się on o 3,80 proc. Stacja ta w tym czasie na okrągło emituje swój serwis informacyjny z aktualnościami ze świata na przemian z prognozą pogody.
Drugie miejsce zajmuje nadający naziemnie kanał TVP Info, pokazujący wówczas gł. magazyn „Info poranek”. Udział tej stacji w analizowanym okresie wyniósł 5,73 proc., po spadku o 13,57 proc.
Podium uzupełnia Polsat News z udziałem na poziomie 2,52 proc., o 5,44 proc. wyższym niż w okresie od 7 września do 25 października ub.r. Stacja ta emituje wtedy program „Nowy dzień w Polsat News”.
Analogicznie średnia widownia TVN24 jesienią br. w godzinach porannych wynosi 265 tys. osób, TVP Info - 185 tys., a Polsatu News - 82 tys.
Dynamika SHR% w proc. | |||||
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | ||||
Stacja | 07.09-25.10.2015 | 05.09-23.10.2016 | |||
AMR | SHR% | AMR | SHR% | ||
TVN24 | 257 727 | 7,90% | 265 309 | 8,20% | 3,80% |
TVP INFO | 216 194 | 6,63% | 185 329 | 5,73% | -13,57% |
Polsat News | 78 103 | 2,39% | 81 535 | 2,52% | 5,44% |
Również wśród widzów w grupie komercyjnej najwyższy udział o poranku notuje TVN24 - jest to 5,56 proc. Średni wynik TVP Info wynosi tutaj 1,90 proc., a Polsatu News - 1,67 proc.
Wszystkie analizowane stacje w tym ujęciu zanotowały spadki oglądalności. SHR% pierwszej anteny zmalał o 10,61 proc., drugiej - o 37,70 proc., a trzeciej - 1,18 proc.
Średnie wyniki oglądalności między godz. 6.00, a 10.00 | Dynamika SHR% w proc. | ||||
Wirtualnemedia.pl | 16-49 | ||||
Stacja | 07.09-25.10.2015 | 05.09-23.10.2016 | |||
AMR | SHR% | AMR | SHR% | ||
TVN24 | 76 958 | 6,22% | 68 480 | 5,56% | -10,61% |
TVP INFO | 37 703 | 3,05% | 23 449 | 1,90% | -37,70% |
Polsat News | 20 900 | 1,69% | 20 609 | 1,67% | -1,18% |
Średnie wyniki oglądalności TVN24, TVP Info i Polsatu News między godz. 6.00, a 10.00 w grupie wiekowej 16-59.
Średnie wyniki oglądalności między godz. 6.00, a 10.00 | Dynamika SHR% w proc. | ||||
Wirtualnemedia.pl | 16-59 | ||||
Stacja | 07.09-25.10.2015 | 05.09-23.10.2016 | |||
AMR | SHR% | AMR | SHR% | ||
TVN24 | 144 088 | 7,77% | 139 610 | 7,60% | -2,19% |
TVP INFO | 87 944 | 4,74% | 66 048 | 3,60% | -24,05% |
Polsat News | 34 519 | 1,86% | 34 270 | 1,87% | 0,54% |
TVN24 i TVP Info najchętniej oglądane w dni powszednie, a Polsat News najwyższą widownię gromadzi w weekendy.
Analizując dane średniej widowni TVN24, TVP Info i Polsatu News dzień po dniu w okresie od 5.09 do 23.10 2016 roku można zauważyć, że TVN24 i TVP Info wyższe wyniki oglądalności z reguły notują w dni powszednie, a niższe - w weekendy (zwłaszcza w niedziele). Z kolei w przypadku Polsatu News średnio widownia jest wyższa w weekendy (a najwyższa w niedziele), niż w dni powszednie.
(kliknij grafikę, aby ją powiększyć)
Coraz mniejsze wpływy reklamowe największych stacji newsowych w Polsce. Najwyższe sumaryczne wpływy cennikowe z reklam w analizowanym okresie miał TVN24. Wyniosły one 18,82 mln zł, po spadku o 13,03 proc. TVN Info w godzinach porannych zarobiło na reklamach 8,90 mln zł (spadek o 14,39 proc.), a Polsat News - 3,01 mln zł (w dół o 13,72 proc.).
Sumaryczne wpływy reklamowe między godz. 6.00, a 10.00 (w zł) | Dynamika (w proc.) | ||
Stacja | 07.09-25.10.2015 | 05.09-23.10.2016 | |
TVN24 | 21 635 952 | 18 817 263 | -13,03% |
TVP INFO | 10 400 813 | 8 904 123 | -14,39% |
Polsat News | 3 486 905 | 3 008 400 | -13,72% |
Dołącz do dyskusji: TVN24 z najwyższą oglądalnością o poranku. Rośnie przewaga nad TVP Info (dane dzień po dniu)