SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN24 z najwyższą oglądalnością o poranku. Rośnie przewaga nad TVP Info (dane dzień po dniu)

Spośród polskich stacji informacyjnych największą oglądalność w godzinach porannych gromadzi TVN24, który powiększył swoją przewagę nad TVP Info. Szczegóły w raporcie Wiertualnemedia.pl.

Poranek, to czas kiedy chętnie zapoznajemy się z aktualnościami ze świata. Wówczas (np. szykując się do pracy, czy w drodze do niej) m.in. chętnie słuchamy radia (szczyt słuchalności radia przypada właśnie na godziny poranne), newsy sprawdzamy również na smartfonie. W tym czasie w telewizji chętnie oglądamy stacje newsowe, które mają wtedy około dwukrotnie wyższe udziały w rynku telewizyjnym, niż w ujęciu całodobowym.

Jak wygląda oglądalność trzech czołowych polskich stacji newsowych o poranku?
W okresie od 5 września do 23 października br. w godz. 6.00-10.00 spośród polskich stacji newsowych największą oglądalność gromadził TVN24. Jego średni udział w rynku telewizyjnym wyniósł 8,20 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemeia.pl.

Względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się on o 3,80 proc. Stacja ta w tym czasie na okrągło emituje swój serwis informacyjny z aktualnościami ze świata na przemian z prognozą pogody.

Drugie miejsce zajmuje nadający naziemnie kanał TVP Info, pokazujący wówczas gł. magazyn „Info poranek”. Udział tej stacji w analizowanym okresie wyniósł 5,73 proc., po spadku o 13,57 proc.

Podium uzupełnia Polsat News z udziałem na poziomie 2,52 proc., o 5,44 proc. wyższym niż w okresie od 7 września do 25 października ub.r. Stacja ta emituje wtedy program „Nowy dzień w Polsat News”.

Analogicznie średnia widownia TVN24 jesienią br. w godzinach porannych wynosi 265 tys. osób, TVP Info - 185 tys., a Polsatu News - 82 tys.

Średnie wyniki oglądalności między godz. 6.00, a 10.00

Dynamika SHR% w proc.

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Stacja

07.09-25.10.2015

05.09-23.10.2016

AMR

SHR%

AMR

SHR%

TVN24

257 727

7,90%

265 309

8,20%

3,80%

TVP INFO

216 194

6,63%

185 329

5,73%

-13,57%

Polsat News

78 103

2,39%

81 535

2,52%

5,44%

Również wśród widzów w grupie komercyjnej najwyższy udział o poranku notuje TVN24 - jest to 5,56 proc. Średni wynik TVP Info wynosi tutaj 1,90 proc., a Polsatu News - 1,67 proc.

Wszystkie analizowane stacje w tym ujęciu zanotowały spadki oglądalności. SHR% pierwszej anteny zmalał o 10,61 proc., drugiej - o 37,70 proc., a trzeciej - 1,18 proc.

Średnie wyniki oglądalności między godz. 6.00, a 10.00

Dynamika SHR% w proc.

Wirtualnemedia.pl

16-49

Stacja

07.09-25.10.2015

05.09-23.10.2016

AMR

SHR%

AMR

SHR%

TVN24

76 958

6,22%

68 480

5,56%

-10,61%

TVP INFO

37 703

3,05%

23 449

1,90%

-37,70%

Polsat News

20 900

1,69%

20 609

1,67%

-1,18%

Średnie wyniki oglądalności TVN24, TVP Info i Polsatu News między godz. 6.00, a 10.00 w grupie wiekowej 16-59.

Średnie wyniki oglądalności między godz. 6.00, a 10.00

Dynamika SHR% w proc.

Wirtualnemedia.pl

16-59

Stacja

07.09-25.10.2015

05.09-23.10.2016

AMR

SHR%

AMR

SHR%

TVN24

144 088

7,77%

139 610

7,60%

-2,19%

TVP INFO

87 944

4,74%

66 048

3,60%

-24,05%

Polsat News

34 519

1,86%

34 270

1,87%

0,54%

TVN24 i TVP Info najchętniej oglądane w dni powszednie, a  Polsat News najwyższą widownię gromadzi w weekendy.

Analizując dane średniej widowni TVN24, TVP Info i Polsatu News dzień po dniu w okresie od 5.09 do 23.10 2016 roku można zauważyć, że TVN24 i TVP Info wyższe wyniki oglądalności z reguły notują w dni powszednie, a niższe - w weekendy (zwłaszcza w niedziele). Z kolei w przypadku Polsatu News średnio widownia jest wyższa w weekendy (a najwyższa w niedziele), niż w dni powszednie.


(kliknij grafikę, aby ją powiększyć)

Coraz mniejsze wpływy reklamowe największych stacji newsowych w Polsce. Najwyższe sumaryczne wpływy cennikowe z reklam w analizowanym okresie miał TVN24. Wyniosły one 18,82 mln zł, po spadku o 13,03 proc. TVN Info w godzinach porannych zarobiło na reklamach 8,90 mln zł (spadek o 14,39 proc.), a Polsat News - 3,01 mln zł (w dół o 13,72 proc.).

Sumaryczne wpływy reklamowe między godz. 6.00, a 10.00 (w zł)

Dynamika (w proc.)

Stacja

07.09-25.10.2015

05.09-23.10.2016

TVN24

21 635 952

18 817 263

-13,03%

TVP INFO

10 400 813

8 904 123

-14,39%

Polsat News

3 486 905

3 008 400

-13,72%

Udział TVN24 w rynku telewizyjnym we wrześniu 2016 roku wyniósł 3,87 proc., TVP Info - 3,11 proc., a Polsatu News - 1,05 proc.

Dołącz do dyskusji: TVN24 z najwyższą oglądalnością o poranku. Rośnie przewaga nad TVP Info (dane dzień po dniu)

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tw
A gdzie TVN24 BIS i Republika?
odpowiedź
User
xm
TVP Info traci do TVN24 w porannym paśmie? Niemożliwe. Czyżby ludzie nie chcieli oglądać pana rzecznika?
odpowiedź
User
uk
W weekendy TVN i TVP mają prawie po równo. W tygodniu TVN ma przewagę. Widać że widzowie TVN to darmozjady, nie pracują i siedzą w domu. I to są ci konercyjni widzowie? Złamanego grosza na nich bym nie postawił
odpowiedź