TVN Style kończy 18 lat. Jak zmieniała się oglądalność?
Stacja TVN Style w ciągu 18 lat nadawania najwyższe wyniki osiągała w 2016 roku. Wówczas jej udział w 4+ wynosił 0,70 proc. Spośród poszczególnych programów historycznie największą widownię zgromadził jeden z odcinków cyklu „Wiem, co jem i wiem, co kupuję” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
TVN Style rozpoczęło nadawanie 1 sierpnia 2004 roku. Do końca roku stacja była dostępna bezpłatnie, od 1 stycznia 2005 roku jej sygnał został zakodowany.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Oglądalność TVN Style w pierwszych latach nadawania charakteryzowała się tendencją wzrostową. W 2006 roku jej średni rynkowy udział w 4+ wynosił 0,31 proc., a w 16-49 - 0,42 proc. (brak danych dla roku 2004 i 2005) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
W 2007 roku było to odpowiednio 0,36 proc. i 0,49 proc., a w kolejnym roku - 0,39 proc. i 0,56 proc.
Najwyższe wyniki w 2016 i 2017 roku
Wśród wszystkich widzów stacja TVN Style najwyższe wyniki zanotowała w 2016 roku, kiedy jej udział wynosił 0,70 proc. Z kolei w grupie 16-49 najwyższy udział - 1 proc. - miał miejsce w 2017 roku.
W kolejnych latach wyniki stacji wpadły w trend spadkowy, ale w tym roku można zaobserwować wzrost w 4+. W pierwszym półroczu br. średni udział stacji w 4+ wyniósł 0,50 proc., a w 16-49 było to 0,62 proc. Dla porównania w całym 2021 roku było to odpowiednio 0,47 proc. i 0,67 proc. (odpowiednio wzrost o 6,38 proc. i spadek o 7,46 proc.).
TVN Style w pierwszym półroczu 2022 roku było drugim najchętniej oglądanym kanałem lifestylowem w Polsce w grupie 4+. Stację wyprzedzał tylko Polsat Play. Z kolei w grupie 16-49 TVN Style względem pierwszego półrocza 2021 roku awansowało na pozycję lidera wyprzedzając Polsat Play.
„Wiem, co jem i wiem, co kupuję” ratingowym hitem
Spośród poszczególnych programów historycznie największą widownię zgromadził jeden z odcinków cyklu „Wiem, co jem i wiem, co kupuję”, który nadany został 3 lutego 2013 roku o godz. 21.00. Śledziło go 340 tys. widzów w 4+, co przełożyło się na 2,18 proc. udziału w rynku.
Drugie miejsce należało do reality-show „Ugotowani”, który 11 listopada 2014 roku o godz. 18.40 miał 305 tys. widzów (1,84 proc.). Podium uzupełniają „Kuchenne rewolucje” (304 tys. widzów; 2,23 proc. udziału; 30 stycznia 2018 roku o 17.55).
- TVN Style od lat utrzymuje pozycję lidera kanałów lifestylowych, osiągając najwyższe wskaźniki zarówno pod względem udziałów (SHR%), zasięgu (COV%) oraz średniej minutowej oglądalności (AMR%). Natomiast wśród kanałów kobiecych stacja TVN Style pozostaje numerem jeden już od 18 lat, utrzymując przewagę wyników oglądalności zarówno w tygodniu, jak też w weekendy. Nasze Widzki stanowią ponad 70% odbiorców kanału. Jest to przede wszystkim miejska, wykształcona widownia, podejmująca kluczowe decyzje zakupowe, między innymi dlatego TVN Style pozostaje także ulubionym partnerem wielu reklamodawców - informuje portal Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN Warner Bros. Discovery.
„Miasto kobiet” pierwszym programem nadanym w TVN24
Pierwszym nadanym w TVN Style programem był cykl „Miasto kobiet”, który został pokazany 1 sierpnia 2004 roku o godz. 20.00. W roli prowadzących zadebiutowały w tym czasie: Marzena Rogalska, Beata Sadowska i Joanna Horodyńska. Od tamtej pory „Miasto kobiet” stało się jedną z najbardziej rozpoznawalnych propozycji programowych kanału. Jest też serią z największą liczbą wyprodukowanych do tej pory odcinków. Powstało ich 663. W jesiennej ramówce br. program poprowadzą Marzena Rogalska oraz Aleksandra Kwaśniewska.
W trakcie osiemnastu lat na antenie TVN Style swoje programy prowadziło wiele osobowości telewizyjnych. Wśród nich znalazły się m.in. Jolanta Kwaśniewska, która była gospodynią „Lekcji stylu” (odcinek w którym Kwaśniewska pokazywała jak poprawnie zjeść ptysia zyskał status kultoweg), Katarzyna Bosacka (gospodyni serii programów „Wiem, co jem”), Magda Mołek („W roli głównej”), Karolina Korwin Piotrowska i Tomasz Kin („Magiel towarzyski”), Małgorzata Rozenek-Majdan („Perfekcyjna pani domu”), Izabela Janachowska („I nie opuszczę cię aż do ślubu”). Z TVN Style związane były też m.in.: Paulina Młynarska, Anna Maruszeczko, Agnieszka Woźniak - Starak, Dorota Zawadzka, Jolanta Pieńkowska, Paulina Krupińska, Urszula Chincz, Anna Orłowska i Maja Sablewska.
Od lat ze stacją współpracuje też dziennikarka Dorota Wellman („Ten jeden dzień”, „Miasto kobiet”, „Czytam, bo lubię”). Obecnie na antenie TVN Style można oglądać jej program „Inspirujące kobiety”. Jesienią w ofercie programowej stacji będzie można też znaleźć kolejny sezon programu „Bez tabu” Agaty Młynarskiej.
Najdłużej nadawanym programem w historii stacji jest „Pani Gadżet”. Anna Nowak-Ibisz prowadzi go nieprzerwanie od 2011 roku, a już jesienią będzie można zobaczyć premierowe odcinki 24. sezonu audycji.
- Od samego początku TVN Style były niekwestionowaną liderką wśród kanałów lifestylowych. W ciągu tych 18 lat przeszłyśmy długą drogę, dorastając z naszymi Widzkami i Widzami, starając się ciągle odpowiadać na ich zmieniające się potrzeby i gusty. Możemy pochwalić się tytułami, które zna chyba każda Polka oraz współpracą z wybitnymi Dziennikarkami i Ekspertkami. Życzymy sobie przynajmniej 18 kolejnych lat, a naszym Widzkom i Widzom by nadal TVN Style pozostawało ich ulubionym kanałem telewizyjnym - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Monika Pieczyńska-Modrzejewska, dyrektor programów lifestylowych w TVN Warner Bros. Discovery.
Dołącz do dyskusji: TVN Style kończy 18 lat. Jak zmieniała się oglądalność?