TVN i TVP więcej z reklam, mocno w górę Polo TV i TVN 7 (TOP 10)
W maju br. wzrosty cennikowych wpływów reklamowych osiągnęły TVN, TVP1 i TVP2, a niewielki spadek zanotował Polsat. Natomiast TVN 7 zarobił prawie dwa razy więcej niż rok wcześniej, a w czołówce zestawienia po raz pierwszy znalazło się Polo TV.
Według danych Kantar Media przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl w maju br. cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną (bez autopromocji) wyniosły 1,77 mld zł. To o 14,2 proc. więcej niż rok wcześniej.
Na pierwsze miejsce wśród stacji awansował TVN, który zarobił z reklam o 7,7 proc. więcej niż w maju ub.r. Wyprzedzony został Polsat, którego wpływy reklamowe zmalały o 1,7 proc. Wzrosty zanotowały natomiast dwa główne kanały Telewizji Polskiej. TVP 1 zarobiła o 3,7 proc., a TVP 2 o 18 proc. więcej niż rok wcześniej.
>>> „Nasze matki, nasi ojcowie” hitem tygodnia, TVN 7 i TVP Seriale z kolejnym rekordem
Pozostałe kanały z czołowej dziesiątki zestawienia też zarobiły z reklam więcej niż przed rokiem. Przychody Disney Channel wzrosły o 20,3 proc., TVN 24 - o 35,8 proc., AXN - o 22 proc., a TV 4 - o 9,6 proc.
Jednak największe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych zanotowały TVN 7 i Polo TVN. Ten pierwszy kanał zarobił o 97,7 proc. więcej niż w maju ub.r.. Natomiast Polo TVN przed rokiem nie było jeszcze objęte monitoringiem Kantar Media, a w kwietniu br. nie znalazło się w czołowej dziesiątce rankingu, co oznacza, że zarobiło z reklam mniej niż 28 mln zł.
Polo TV dzięki obecności na multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej notuje coraz większą oglądalność i jest obecnie liderem wśród kanałów muzycznych (zobacz szczegóły).
Według Starlinka w całym I kwartale br. faktyczne wydatki na reklamę telewizyjną wyniosły 774,2 mln zł, o 7,9 proc. mniej niż rok wcześniej (przeczytaj o tym więcej).
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
V.2013 |
V.2012 |
TVN |
395 477 045 zł |
367 149 563 zł |
Polsat |
375 681 225 zł |
382 247 170 zł |
TVP 1 |
180 826 510 zł |
174 409 698 zł |
TVP 2 |
145 694 113 zł |
123 405 599 zł |
Disney Channel |
47 765 430 zł |
39 698 075 zł |
TVN 24 |
46 916 729 zł |
34 541 681 zł |
AXN |
43 974 770 zł |
36 024 235 zł |
Polo TV |
43 339 245 zł |
- |
TV 4 |
37 581 781 zł |
34 272 679 zł |
TVN 7 |
33 885 125 zł |
17 137 785 zł |
monitorowane stacje razem |
1 770 865 792 zł |
1 550 661 966 zł |
Dołącz do dyskusji: TVN i TVP więcej z reklam, mocno w górę Polo TV i TVN 7 (TOP 10)
Myślę że we wrześniu pęknie 400 milionów za miesiąc.