Turniej Czterech Skoczni stracił widzów, ale TVP1 dalej była liderem
Średnio 4,6 mln osób oglądało w TVP1 zakończony we wtorek 63. Turniej Czterech Skoczni. To o 1,3 mln widzów mniej niż rok temu, ale transmisje zapewniły stacji pozycję lidera rynku, a wpływy z reklam wyniosły 5,4 mln zł.
Turniej odbywał się w okresie od 27 grudnia 2014 roku do 6 stycznia 2015 roku - TVP1 w tym czasie pokazała cztery właściwe konkursy i trzy zawody kwalifikacyjne. Ich średnia widownia na wyniosła 4,55 mln osób. Przełożyło się to na 31,97 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 26,07 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością cieszył się finałowy konkurs Turnieju Czterech Skoczni, odbywający się w Bischofshofen, który w Jedynce oglądało 5,35 mln widzów. Na drugim miejscu znalazły się zawody w Innsbrucku z oglądalnością na poziomie 5,28 mln osób.
Top 3 konkursy |
| Wszyscy 4+ |
| ||
Transmisja | Data | Start | Koniec | AMR | SHR% |
BISCHOFSHOFEN | 06-01-2015 | 16:27:55 | 18:38:43 | 5 354 685 | 33,68% |
INNSBRUCK | 04-01-2015 | 13:59:03 | 16:21:48 | 5 281 067 | 37,02% |
OBERSTDORF | 28-12-2014 | 18:02:25 | 19:26:33 | 4 887 678 | 28,98% |
TVP1 w czasie pokazywania zawodów była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, której udział wyniósł już tylko 8,37 proc. Dalej wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki” uplasowały się: TVN (8,31 proc.) oraz TVP2 (7,68 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej Jedynka także była liderem, ale drugie miejsce zajął TVN przed Polsatem.
| Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP1 - TCS | 4 548 792 | 31,97% | 26,07% |
Polsat | 1 210 046 | 8,37% | 9,13% |
TVN | 1 202 080 | 8,31% | 10,02% |
TVP2 | 1 110 928 | 7,68% | 6,19% |
Transmitowana rok wcześniej 63. edycja Turnieju Czterech Skoczni miała zdecydowanie więcej widzów. W TVP1 oglądało ją średnio 5,8 mln osób przy udziale na poziomie odpowiednio 40,98 proc. i 37,16 proc. (więcej na ten temat).
Trzeba jednak dodać, że wówczas Jedynka nie transmitowała kwalifikacji, a jedynie konkursy główne. Rok temu lepiej w TCS słabiej wypadli też Polacy - Kamil Stoch był wtedy na 7. miejscu klasyfikacji generalnej imprezy, a podczas zakończonej kilka dni temu edycji Turnieju zajął 10. pozycję. W zeszłym roku drugim najlepszym Polakiem był Maciej Kot, sklasyfikowany ostatecznie na miejscu 12., a teraz za Stochem znalazł się Piotr Żyła, ale dopiero na miejscu 19.
Wpływy TVP1 z reklam przy transmisjach 63. Turnieju Czterech Skoczni wyniosły 5,1 mln zł. W porównaniu do poprzedniej edycji imprezy były aż o 1,4 mln zł wyższe, ale tym razem transmisji z TCS było w Jedynce siedem a nie cztery jak rok temu (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Dołącz do dyskusji: Turniej Czterech Skoczni stracił widzów, ale TVP1 dalej była liderem