TP SA zmienia swoją strategię
TP opracuje strategię na l. 2008-10 do końca lipca, wyjdzie poza core business.
Telekomunikacja Polska (TP SA) do końca lipca zamierza zakończyć prace nad strategią dla grupy kapitałowej na lata 2008-2010, a dokument będzie ogłoszony wraz z publikacją wyników za II kwartał lub we wrześniu. W strategii znajdą się m.in. założenia dotyczące docelowej struktury przychodów TP. Firma planuje też wyjść poza swój core business, myśli o produkcji kontentu i informatyce, zapowiada prezes spółki.
"Są uruchomione prace nad strategią na trzy lata. Musi ona być gotowa przed końcem lipca, a zostanie ogłoszona razem z wynikami za II kwartał albo po wakacjach na początku września" - powiedział dziennikarzom w piątek Maciej Witucki, prezes TP SA.
Dodał, że w strategii na pewno znajdzie się docelowa struktura przychodów spółki, a TP planuje wyjście poza telekomunikacyjny biznes.
"Jeśli się da chcemy wychodzić za granicę, na pewno chcemy wyjść poza core business" - powiedział prezes Witucki.
Prezes powtórzył, że spółka rozważa akwizycje firm w regionie, ale nie podał konkretnych celów inwestycyjnych.
Wyjaśnił, że poza telekomunikacją firma chciałaby działać na rynku produkcji treści multimedialnych tzw. kontentu oraz informatyki.
"Na pewno takim kierunkiem jest kontent i informatyka. Teraz mamy pierwsze nieśmiałe doświadczenie współprodukujemy film" - powiedział Witucki.
Operator bierze udział w produkcji filmu w reżyserii Andrzeja Wajdy "Post mortem. Opowieść katyńska".
Szef TP SA zapowiedział, że w strategii na najbliższe lata określone będzie też skala oszczędności, uzyskanych dzięki integracji niektórych działów operacyjnych Telekomunikacji Polskiej i operatora sieci Orange PTK Centertel.
TP SA miała po audycie 2094 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2006 roku wobec 2216 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 3367 mln zł wobec 3827 mln zł zysku rok wcześniej, a skonsolidowane przychody wyniosły 18.625 mln zł wobec 18.342 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: TP SA zmienia swoją strategię