Toyota reklamuje się na YouTube
Toyota rozpocznie w tym tygodniu nową, pod wieloma względamiwyjątkową kampanię reklamową modelu 2009 Corolli - informuje WallStreet Journal Polska.
Nowatorskość kampanii polega na tym, że tradycyjne spotytelewizyjne mają zostać zastąpione reklamami w serwisieinternetowym YouTube. Toyota zrezygnowała z promocji w innychśrodkach przekazu ponieważ chce, by użytkownicy nie tylko mogliobejrzeć reklamę, ale także w niej uczestniczyć. Ponadto firma nieumieściła tradycyjnych reklam na wielu stronach internetowych, żebynie zrazić do siebie klientów.
Centralnym punktem kampanii jest witryna Best in Jest,specjalnie przygotowana dla Toyoty. Algorytm stworzony przezYouTube wyszukuje najlepsze, najzabawniejsze pliki umieszczone wciągu tygodnia, które można obejrzeć na witrynie koncernu.Dodatkowo Toyota przygotowała konkurs dla pomysłodawców dowcipnychfilmów, w którym nagrodą jest 25 tys. dol.
Projekt od strony strategicznej i kreatywnej zrealizowałaagencja Saatchi&Saatchi, natomiast YouTube nadzorował aspekttechnologiczny kampanii.
Dołącz do dyskusji: Toyota reklamuje się na YouTube