TOPtrendy 2008 z najwyższą widownią w historii
Zorganizowany w miniony weekend przez Polsat Sopot TOPtrendyFestiwal 2008 miał największą oglądalność spośród wszystkichdotychczasowych sześciu edycji imprezy. Na reklamach wyemitowanychwokół trzech dni festiwalu stacja zarobiła prawie 7 mln zł.
Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, iż TOPtrendy 2008oglądało średnio 2,56 mln widzów, co dało emitującemu imprezęPolsatowi 25,95 proc. udziału w grupie 4+ i 27,97 proc. wkomercyjnej 16-49.
Największą popularnością cieszył się nadany w niedzielę, po razpierwszy na żywo Kabareton, który trzeciego dnia imprezy obejrzało3,86 mln osób przy udziale w rynku na poziomie 36,19 proc.
Średnia widownia piątkowego koncertu Top i recitalu T.Lovewyniosła 2,16 mln widzów (udział 23,86 proc.), a sobotni koncertTrendy i jubileusz Krzysztofa Krawczyka przyciągnęły przedtelewizory przeciętnie 1,7 mln osób (udział 16,95 proc.)
TOPTRENDY | Wszyscy4+ | 16-49 | |||
2008 | Start | Koniec | AMR | SHR % | SHR % |
04.07.2008 | |||||
T. LOVE | 00:01 | 01:07 | 704 949 | 17,30% | 19,30% |
TOP | 22:05 | 23:40 | 2 699 077 | 28,62% | 28,34% |
TOP | 20:58 | 21:44 | 2 985 829 | 22,86% | 22,23% |
TOP | 20:00 | 20:42 | 2 503 324 | 21,29% | 21,89% |
średnia | 2 157 317 | 23,86% | 24,10% | ||
05.07.2008 | |||||
TRENDY | 23:36 | 00:29 | 1 007 195 | 16,16% | 16,92% |
TRENDY | 22:11 | 23:22 | 1 495 986 | 13,84% | 13,27% |
KRZYSZTOFKRAWCZYK | 21:08 | 21:54 | 2 508 196 | 20,05% | 16,41% |
KRZYSZTOFKRAWCZYK | 20:08 | 20:52 | 1 977 979 | 18,16% | 16,84% |
średnia | 1 697 507 | 16,95% | 15,53% | ||
06.07.2008 | |||||
KABARETON | 23:51 | 00:23 | 2 763 758 | 52,55% | 60,38% |
KABARETON | 22:08 | 23:36 | 4 047 873 | 39,32% | 45,07% |
KABARETON | 21:05 | 21:55 | 4 239 296 | 31,75% | 38,85% |
KABARETON | 20:09 | 20:59 | 3 860 974 | 32,40% | 38,12% |
średnia | 3 856 425 | 36,19% | 42,93% | ||
ŚREDNIA | 2 561 147 | 25,95% | 27,97% |
Średnio w czasie emisji całego festiwalu Polsat był liderem rynkutelewizyjnego. Na drugim miejscu znalazła się TVP 1 (średnio 2,1mln widzów), a dalej uplasowały się TVP 2 (1,73 mln) i TVN (1,19mln).
Wszyscy4+ | ||
Stacja | AMR | SHR % |
Polsat - TopTrendy | 2 561 147 | 25,95% |
TVP 1 | 2 100 047 | 21,18% |
TVP 2 | 1 734 276 | 17,49% |
TVN | 1 193 801 | 12,04% |
Tegoroczny festiwal pokonał w oglądalności imprezę sprzed dwóchlat, która do tej pory miała największą widownię spośród wszystkichedycji TOPtrendy - oglądało ją średnio 2,37 mln osób przy udziale wrynku wynoszącym 21,31 proc.
- Bardzo nas cieszy, że rosnące zaufanie widzów jak i sponsorówfestiwalu dają solidne podstawy do jego rozwoju. Jest to ogromnysukces całego zespołu pracującego przy festiwalu - komentujeMirosław Błaszczyk, prezes Telewizji Polsat.
Wszyscy4+ | 16-49 | |||
Data | Koncert | AMR | SHR % | SHR% |
10-06-2007 | CYGANERIA i WILKI | 965 501 | 21,04% | 19,88% |
10-06-2007 | CYGANERIA i WILKI | 2 525 848 | 20,43% | 19,11% |
09-06-2007 | TRENDY | 1 936 308 | 16,85% | 18,87% |
08-06-2007 | TOP | 2 619 307 | 26,62% | 31,99% |
08-06-2007 | TOP | 2 520 170 | 22,34% | 27,50% |
2007 | ŚREDNIA | 2 219 808 | 20,72% | 22,86% |
2006 | średnia | 2 374 237 | 21,31% | 24,99% |
2005 | średnia | 2 351 697 | 22,55% | 27,25% |
2004 | średnia | 1 424 122 | 13,53% | 14,74% |
2003 | średnia | 1 890 998 | 17,07% | 19,65% |
Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezyPolsatu wyniosły 6,9 mln zł (dane cennikowe bez uwzględnieniarabatów).
Festiwal TOPtrendy 2008 przyciągnęły przed telewizory główniekobiety, widzów w wieku powyżej 30 roku życia, mieszkańców średnichi dużych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym iśrednim.
AFF | ADH % | ||
Płeć | Mężczyźni | 88 | 42,40% |
Kobiety | 111 | 57,60% | |
Wiek | 4- 9 | 34 | 2,14% |
10-15 | 50 | 3,79% | |
16 - 19 | 61 | 3,78% | |
20 - 24 | 54 | 4,75% | |
25 - 29 | 77 | 6,59% | |
30 - 34 | 102 | 7,99% | |
35 - 39 | 121 | 8,10% | |
40 - 44 | 125 | 8,20% | |
45 - 49 | 132 | 10,19% | |
50 - 54 | 145 | 11,93% | |
55 - 59 | 159 | 11,44% | |
60+ | 115 | 21,13% | |
Wlk.miasta | Wieś | 98 | 37,63% |
< 50 tys. | 93 | 22,19% | |
50-100 tys. | 114 | 10,18% | |
100-200 tys. | 92 | 7,36% | |
> 200 tys. | 108 | 22,63% | |
Zawód | Top management | 106 | 8,76% |
Pracownicyszczebla średniego | 102 | 13,69% | |
Pracownicyfizyczni i rolnicy | 108 | 21,14% | |
Emeryci | 131 | 33,90% | |
Inne | 69 | 22,50% | |
Wykształcenie | Podstawowe | 112 | 49,38% |
Średnie | 114 | 34,28% | |
Wyższe | 87 | 10,41% | |
Inne | 43 | 5,92% |
Dołącz do dyskusji: TOPtrendy 2008 z najwyższą widownią w historii