Time: zmiana formatu Radia Plus ma zwiększyć słuchalność
Grupa Radiowa Time w komunikacie tlumaczy zmiany, które wprowadza w Radiu Plus. Rozgłośnia od 8 kwietnia gra muzykę disco. Time wyjaśnia, że zmiany zostały oparte na badaniach i mają zwiększyć słuchalność radia.
Radio Plus od poniedziałku 8 kwietnia br. zmieniło format muzyczny z soft AC na disco. Nowy slogan sieci to „Radio Plus - Zawsze w Rytmie”. - Wpływ na tę decyzję miały wyniki badań preferencji muzycznych, przeprowadzonych przez Grupę Radiową Time na szerokiej grupie potencjalnych słuchaczy Radia Plus, czyli osób w wieku 30+. Na podstawie tych wyników powstała nowa baza muzyczna, którą można już usłyszeć na antenie Radia Plus - czytamy w komunikacie Time przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl. Stanowisko szefa muzycznego pełni teraz Krzysztof Skrzypkowski.
Zmiany obejmują również program Radia Plus. Odświeżoną formułę zyskał program poranny (6:00-9:00), który prowadzą teraz Anna Zimoch i Norbert Bieńkowski. Z kolei między godziną 9:00 a 16:00 na antenie pojawiło się nowe pasmo programowe „Radio Plus - Zawsze w Rytmie”, prowadzone przez Marcina Kotyńskiego i Michała Zarzyckiego. Odświeżona została również formuła wieczornej audycji publicystycznej, nadawanej w godzinach 20:00-22:00, którą prowadzą m.in. Marek Zając („Kościół wg. Marka”) i Piotr Zworski („Racje Plus Negacje”). W najbliższym czasie do grona prowadzących wieczorne pasmo dołączą znani publicyści. Na antenie pojawią się też dodatkowe serwisy informacyjne - ich ilość zwiększy się zarówno w tygodniu (będą nadawane co pół godziny w paśmie porannym, a później co godzinę), jak i w weekend (co godzinę).
- Kolejne zmiany jeszcze przed nami - mówi Piotr Rzepka, nowy dyrektor programowy sieci Radia Plus - Ponieważ cały czas pracujemy nad ostatecznym składem zespołu, planujemy zarówno nowe nazwiska, jak i nowe pozycje programowe. Mamy nadzieję, że te zmiany spodobają się naszym słuchaczom i w znaczący sposób wpłyną na poprawę wskaźników słuchalności Radia Plus. Odbieramy już dużo pozytywnych sygnałów na temat nowej formuły - dodaje.
Jednak jest też wiele głosów krytycznych od słuchaczy, którym nie odpowiada nowy format muzyczny rozgłośni. Przeciwko zmianom zaprotestował m.in. gdański arcybiskup Sławoj Leszek Głódź oraz rada programowa sieci. - Nie wyrażamy zgody na zmianę formatu muzycznego o ogólnym kierunku disco. Ten rodzaj muzyki, a nade wszystko zawarte w nim treści, nie licują z przesłaniem Słowa, które realizujemy w swoich rozgłośniach - napisał ks. Jacek Wieczorek, szef rady w liście do kierownictw Eurozetu i Time (dowiedz się więcej). Rada ma się spotkać z kierownictwem rozgłośni, ale nie wiadomo, kiedy to może nastąpić.
Radio Plus to sieć zrzeszająca 21 diecezjalnych rozgłośni z całej Polski. Powstała ona w maju 2010 roku z połączenia zarządzanej przez Eurozet dawnej sieci Radia Plus oraz sieci VOX FM zarządzanej przez Grupę Radiową Time. Koncesje dla poszczególnych stacji posiadają diecezje, ale za program sieciowy odpowiadają inwestorzy - do końca marca br. Eurozet, nadawca Radia ZET i Planety FM, a od kwietnia br. Grupa Radiowa Time.
Z danych Radio Track wynika, że udział Radia Plus w rynku w I kwartale 2013 br. wyniósł 0,90 proc. (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Time: zmiana formatu Radia Plus ma zwiększyć słuchalność