Telewizja Polska wyda 800 tys. zł na monitoring pirackich kopii jej treści w internecie
W ramach postępowania publicznego Telewizja Polska wybrała firmę Anti-Piracy Protection do wykrywania i wnioskowania o usuwanie z internetu nielegalnych kopii programów, seriali i filmów publicznego nadawcy. Przez półtora roku wyda na to 800,7 tys. zł.
Anti-Piracy Protection to jedyny podmiot, który złożył ofertę w postępowaniu publicznym Telewizji Polskiej dotyczącym tego zlecenia. Firma zaproponowała cenę 800,7 tys. zł, a TVP zaznaczyła, że na realizację projektu chce przeznaczyć maksymalnie 863,5 tys. zł.
Cena była jedynym kryterium oceny ofert, propozycja Anti-Piracy Protection uzyskała maksymalną liczbę punktów.
Monitoring 75 tytułów przez półtora roku
Telewizja Polska zamierza podpisać umowę z Anti-Piracy Protection i współpracować z firmą przez 18 miesięcy.
Nadawca będzie wskazywał Anti-Piracy Protection co miesiąc 75 swoich produkcji, a firma ma monitorować pod kątem ich nielegalnych kopii i linków do takich kopii Google, Chomikuj.pl, serwisy hostingowe, serwisy wideo i VoD (m.in. YouTube) oraz platformy społecznościowe.
Po wykryciu nielegalnie udostępnianych treści będzie kierowała do administratorów tych witryn wezwania do usunięcia tych materiałów. Dla TVP będzie przygotowywała raporty o swoich działaniach, m.in. comiesięczne sprawozdania. W dokumentacji postępowania wskazano, że podmiot realizujący zlecenie powinien dysponować zaawansowanymi narzędziami do automatycznego monitorowania internetu pod kątem nielegalnie publikowanych treści, uzupełniać do wyszukiwaniem ręcznym oraz mieć status zaufanego partnera Google Trusted Copyright Removal Program i dostarczać okresowe raporty przejrzystości Google potwierdzające realizację usługi.
Według badania Gemius/PBI w lutym br. serwisy i aplikacje internetowe Telewizji Polskiej zanotowały 7,46 mln użytkowników, 96,31 mln odsłon oraz 42 minuty i 57 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania przez odwiedzającego.
W 2018 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. Zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.
Dyrektorzy i ich zastępcy w Telewizji Polskiej zarabiali średnio 21,8 tys. zł miesięcznie brutto, doradcy zarządu - 20,8 tys. zł, dziennikarze motywacyjni - 7,5 tys. zł, a ci honoraryjni - 12,2 tys. zł. Członkowie zarządu Jacek Kurski i Maciej Stanecki zainkasowali łącznie 811,8 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska wyda 800 tys. zł na monitoring pirackich kopii jej treści w internecie
są i jest ich sporo... odwiecznie M jak Miłość