SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Teleranek” porażką TVP1. Program śledziło 240 tys. widzów, w tym tylko 14 tys. dzieci

Reaktywowany przez TVP1 „Teleranek” miał średnio 240 tys. widzów, a stacja w czasie jego emisji przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Program jeszcze gorzej wypadł wśród widzów dziecięcych. Wpływy z reklam wyniosły 494 tys. zł.

Wznowiony po latach program „Teleranek” na antenie TVP1 pokazywany był w niedziele ok. godz. 9.30, w okresie od 6 marca do 12 czerwca br. Średnia widownia wszystkich czternastu premierowych odcinków wyniosła 240 tys. osób, co przełożyło się na zaledwie 3,01 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 2,11 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Magazyn wypadł fatalnie w swojej docelowej grupie, czyli wśród dzieci w wieku od 4 do 12 lat. W tym ujęciu jego widownia wyniosła 14 tys. osób, co przełożyło się na tylko 1,82 proc. udziału w rynku (jeszcze mniej, niż w grupach 4+ i 16-49).
Największą widownię przyciągnął trzeci odcinek, który śledziło średnio 461 tys. widzów.

Trzy topowe odcinki „Teleranka”

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Data

Start

Koniec

AMR

SHR%

20-03-2016

09:26:40

09:49:01

460 968

5,58%

03-04-2016

09:32:14

09:57:07

346 290

4,55%

01-05-2016

09:46:00

10:10:38

302 372

3,60%

Jedynka w paśmie nadawania programu zdecydowanie przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce wśród tzw. „wielkiej czwórki” zajął TVN z udziałem na poziomie 13,86 proc., nadający w tym czasie magazyn „Dzień Dobry TVN”. Drugi był Polsat (7,71 proc.; animacje), a trzecia - TVP2 (6,88 proc.; filmy dokumentalne i powtórki „Barw szczęścia”).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.

Widownia produkcji na tle konkurencji

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVN

1 105 378

13,86%

446 975

14,29%

Polsat

614 728

7,71%

338 790

10,83%

TVP2

548 994

6,88%

192 598

6,16%

TVP1 - Teleranek

240 423

3,01%

66 048

2,11%

Wpływy reklamowe wokół misyjnej produkcji wyniosły 494 tys. zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

W „Teleranku” znajdują się informacje o aktualnych wydarzeniach z różnych dziedzin: muzyki, sportu, kultury, technologii, a także żartobliwe wiadomości. Program opowiada także o ciekawych zajęciach, zachęca do rozwijania zainteresowań. Młodzi widzowie mogą wziąć udział w konkursach z nagrodami oraz komentować program w mediach społecznościowych. Audycję prowadziła czwórka dzieci: Ola, Zosia, Iwo i Bernard.

Na chwilę obecną nie wiadomo, czy Jedynka będzie kontynuować audycję. Centrum Informacji Telewizji Polskiej poinformowało nas, że właśnie trwają prace nad jesienną ramówką, a ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły.

„Teleranek” był emitowany co niedzielę w TVP1 od 1972 do 2009 roku, z krótką przerwą w stanie wojennym. Zdjęcie programu z ramówki kilka lat temu uzasadniano jego malejącą oglądalnością (śledziło go wówczas 670 tys. widzów) i wyczerpaniem się formuły.

Dodajmy, że „Teleranek” to jeden z kilku programów sprzed lat wznowionych w wiosennej ramówce przez Telewizję Polską. W TVP2 emitowana była „Sonda 2” i „Kocham Cię, Polsko!”, a TVP1 pokazywała nowe odcinki „Pegaza”. Stacja nadal pokazuje program Jana Pospieszalskiego „Warto rozmawiać”, którego ostatni odcinek w wiosennej ramówce br. wyemitowany zostanie 28 czerwca br.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 10,19 proc.

Dołącz do dyskusji: „Teleranek” porażką TVP1. Program śledziło 240 tys. widzów, w tym tylko 14 tys. dzieci

64 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dziad
Zadne zaskoczenie. Stare dziady, dorywajac sie do wladzy w TVP, zaczely robic telewizje na podstawie przeblyskow z dziecinstwa. To nie moglo sie udac.
0 0
odpowiedź
User
iam
"porażka" to drugie imię wiosny 2016 w TVP.
0 0
odpowiedź
User
Ciemny lud to kupi !!!
Badania oglądalności Nielsena. Czemu mnie to nie dziwi ? Nie jestem lemingiem. xD :D
0 0
odpowiedź