„Tele Tydzień” i „Tele Świat” liderami wśród pism telewizyjnych. Tylko „TV 14” na plusie
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych w październiku 2017 roku był „Tele Tydzień”. Z kolei na czele dwutygodników znalazł się „Tele Świat” - wynika z analizy Wiertualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) w październiku 2017 roku uplasowała się na poziomie 718 421 egz., co oznacza spadek względem analogicznego miesiąca poprzedniego roku o 1,93 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął inny tygodnik Wydawnictwa Bauer - „To & Owo”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 5,95 proc. i ustabilizowała się na poziomie 282 737 egz.
Podium zamyka „Kurier TV” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w październiku ub.r. wyniósł 131 345 egz., po spadku o 15,17 proc. - największym w zestawieniu tygodników i dwutygodników telewizyjnych.
Na ostatnim (czwartym) miejscu sklasyfikowany został magazyn „Program TV” (Oficyna Wydawnicza „Press - Media”). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zmniejszyła się o 6,87 proc. i wyniosła 71 658 egz.
Średnia sprzedaż ogółem liderującego dwutygodnika, czyli magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w październiku ub.r. wyniosła 309 271 egz. Była ona o 2,60 proc. mniejsza, niż w takim samym okresie 2016 roku.
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 186 435 egz., po wzroście o 1,95 proc. - jedynym w zestawieniu wszystkich pism telewizyjnych.
Podium uzupełnia „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 138 732 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 1,24 proc.
Również względem poprzedniego miesiąca prawie wszystkie pisma telewizyjne zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej w tym ujęciu stracił dwutygodnik „Super TV” - było to 3,59 proc.
Jedynym wzrostem, wynoszącym 1,14 proc. do 309 271 egz., pochwalić się mógł „Tele Świat”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Tele Świat” liderami wśród pism telewizyjnych. Tylko „TV 14” na plusie