SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa

„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale tak jak wszystkie tytuły z czołowej dziesiątki, zanotował on spadek popularności. Z kolei na czele dwutygodników znalazła „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

W okresie od czerwca do listopada 2012 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,63 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,06 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 16,96 proc. respondentów (spadek o 1,46 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,26 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,40 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,09 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,62 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,68 proc. czytelników, czyli o 1,43 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,70 proc. do 5,70 proc.

Natomiast na następnym (ósmym) miejscu uplasował się „Wprost” (AWR Wprost) - jego poziom czytelnictwa zmalał z 6,82 proc. do 5,53 proc.

Wirtualnemedia.pl czerwiec – listopad
PBC 2012 2011
Tytuł Procent respondentów
Tele Tydzień 27,63% 31,69%
Życie na Gorąco 16,96% 18,42%
Chwila dla Ciebie 13,26% 14,40%
Angora 11,09% 11,71%
Newsweek 7,68% 9,11%
Auto Świat 5,99% 6,94%
Polityka 5,70% 6,70%
Wprost 5,53% 6,82%
Twoje Imperium 4,86% 5,51%
To i Owo 4,70% 6,34%
Na Żywo 4,22% 4,79%
Gość Niedzielny 3,95% 3,88%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 3,60% 3,92%
kropka tv 3,49% -
Uważam Rze inaczej pisane 3,19% 2,73%
Rewia 2,52% 3,24%
Super TV 2,46% 3,17%
Motor 2,45% 3,11%
Teleprogramy 2,40% 3,65%
Przekrój 2,09% 2,99%
Świat i Ludzie 1,93% 2,31%
Tele Max 1,33% 1,50%
Forum 1,13% 1,49%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,09% 1,31%
Tygodnik Siedlecki 0,68% 0,78%
Tygodnik Ostrołęcki 0,53% 0,68%
Gazeta Regionalna 0,53% 0,47%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,51% 0,62%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,48% 0,52%
Panorama Leszczyńska 0,42% 0,45%
Jarmark 0,30% 0,47%
City (tygodnik bezpłatny) 0,20% 0,42%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,17% 0,20%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) 0,01% 0,07%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od czerwca do listopada ub.r., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,36 proc. respondentów, czyli o 1,59 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,74 proc. do 13,85 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,42 pkt. proc. i wyniosło 12,41 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 9,81 proc. respondentów. Do czerwca br. poradnik ten był miesięcznikiem.

Wirtualnemedia.pl czerwiec-listopad
PBC 2012 2011
Tytuł Procent respondentów
Przyjaciółka 14,36% 15,95%
Pani Domu 13,85% 15,74%
Tina 12,41% 14,83%
Naj 9,81% -
Viva 9,26% 10,63%
Gala 8,27% 8,88%
Z Życia Wzięte 8,13% 8,93%
Party Życie Gwiazd 6,71% 6,90%
Tele Świat 4,90% 5,53%
Show Magazyn o Gwiazdach 4,03% 3,91%
Takie jest Życie 3,85% -
Świat Seriali 3,40% 3,65%
Sukcesy i Porażki 2,81% 3,06%
Bravo 2,61% 3,32%
Bravo Sport 2,02% 2,29%
Flesz Gwiazdy & Styl 1,92% -
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks) 1,22% -
TV 14 1,21% 1,12%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca do listopada 2011 roku na losowej próbie 24 285 przypadków i w okresie od czerwca do listopada 2012 roku na losowej próbie 24 037 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
licznik
jakby nie liczyć, teletydzień utrzyma się jeszcze na rynku co najmniej siedem lat - licząc 4 proc. spadku rocznie...
0 0
odpowiedź
User
picznik
To są wyniki badania czytelnictwa, a nie wyniki sprzedaży, liczniku. A za 7 lat, to wielu dzisiejszych pism już nie będzie...
0 0
odpowiedź
User
liczydło
Fajna zabawa w to liczenie licznikowe:)
Według jego metodologii, na początek - za 3 lata - z rynku znikną Ti Owo oraz Super TV!
0 0
odpowiedź