Szef Marquard Media Group przejął 20 proc. udziałów, pozostałe dalej ma Jürg Marquard
Bijan Khezri - CEO i członek rady nadzorczej grupy Marquard Media Group oraz prezes Marquard Media Polska - objął 20 proc. udziałów w Marquard Media Group. Pozostałe należą do Jürg Marquard, założyciela i przewodniczącego rady nadzorczej wydawnictwa.
20 proc. udziałów Marquard Media Group zostanie objęte przez Bijana Khezriego poprzez inwestycję w podwyższenie kapitału firmy. Nie podano, ile wynosi wartość tej transakcji.
- W ostatnich 18 miesiącach z Bijanem połączyło nas silne partnerstwo, które stanowi dobrą podstawę do rozwoju firmy w przyszłości.W stosunkowo krótkim czasie przeprowadzona została szeroko zakrojona restrukturyzacja, część z tych procesów już się zakończyła. Dzięki tym działaniom Marquard Media Group jest odpowiednio przygotowana do tego, by wejść na nowe obszary rynku, a także by z sukcesem rozwijać nowe modele biznesowe - komentuje Jürg Marquard. - Taka zmiana struktury udziałowej ma miejsce po raz pierwszy w pięćdziesięcioletniej historii istnienia firmy i jest krokiem o znaczeniu strategicznym. To początek nowego rozdziału w jej rozwoju - zaznacza.
Bijan Khezri od lipca ub.r. jest CEO w Marquard Media Group, a w sierpniu br. został też prezesem Marquard Media Polska. Wcześniej był związany m.in. z firmą analityczną Sportradar (był w niej doradcą i inwestorem, obecnie jest członkiem zarządu amerykańskiego oddziału) oraz spółkami EEM World i GF Sports (należącymi do GF Capital Private Equity Fund). Ma pond 20 lat doświadczenia zawodowego.
- Nasza firma jest niczym szybka łódź na rynku mediowym. W krótkim czasie byliśmy w stanie stworzyć i rozwinąć nowe podejście do wszystkich obszarów biznesu w segmentach gaming, IT czy lifestyle na wszystkich kluczowych rynkach. Stworzyliśmy dobry grunt pod znaczący rozwój - komentuje Bijan Khezri. - W najbliższych latach Marquard Media odzyska rolę pioniera na rynku mediowym, co było cechą charakterystyczną firmy na początku jej istnienia, a także na najważniejszych etapach jej rozwoju. Moja inwestycja to dowód szczególnego partnerstwa z Jürgiem Marquardem, a także potencjału w tworzeniu wartości, który wspólnie zamierzamy uwolnić - zapowiada.
Marquard Media Group AG prowadzi działalność z Niemczech, Austrii, Szwajcarii, na Węgrzech i w Polsce. Publikuje czasopisma i serwisy internetowe o z segmentów lifestyle, moda i zdrowie, a w krajach niemieckojęzycznych - także IT i gry wideo.
W ub.r. Marquard Media Polska wydaje magazyny „Cosmopolitan”, „Esquire”, „CKM”, „Playboy”, „Harper’s Bazaar” i „Joy” oraz serwisy Kozaczek.pl. Papilot.pl i Zeberka.pl. W ub.r. firma zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 22,5 proc. do 38,5 mln zł oraz 10,58 mln zł straty netto (wobec 8,15 mln zł straty netto rok wcześniej).
Dołącz do dyskusji: Szef Marquard Media Group przejął 20 proc. udziałów, pozostałe dalej ma Jürg Marquard