„Świat się kręci” ma więcej widzów niż jesienią, ale przegrywa z konkurencją
Program „Świat się kręci” od początku tego roku gromadzi średnio 1,41 mln widzów, więcej niż śledziło go jesienią ub.r. Prowadzony przez Agatę Młynarską magazyn nadal daje jednak TVP1 dopiero czwarte miejsce w rynku telewizyjnym.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 7 stycznia do 11 marca br. średnia oglądalność programu „Świat się kreci” wyniosła 1,41 mln widzów. Przełożyło się to na 9,69 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 5,65 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Magazyn oglądać można na antenie TVP1 w dni powszednie o godz. 18.30.
W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadziło wydanie z 12 lutego br., które zainteresowało 1,77 mln osób. Było ono poświęcone wiosennej ramówce TVP1.
Trzy topowe odcinki programu „Świat się kręci”
Data |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|
12-02-2014 |
1 765 681 |
11,93% |
17-01-2014 |
1 728 801 |
11,48% |
03-02-2014 |
1 659 192 |
11,33% |
„Świat się kręci” w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. obniża oglądalność TVP1 o 210 tys. widzów. Wówczas stację w tym paśmie śledziło średnio 1,62 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 11,20 proc. i 9,29 proc. udziału. Rok temu w tym czasie TVP1 emitowała głównie seriale telewizyjne i początek „Wieczorynki”.
Widownia i udziały talk-show jednak systematycznie rosną od początku emisji. W okresie od 2 września do 18 grudnia ub.r. „Świat się kręci” oglądało bowiem 1,17 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 9,36 proc. i 5,48 proc. udziału (więcej na ten temat). Potem do 7 stycznia br. program miał małą przerwę w emisji.
TVP1 w czasie nadawania magazynu zajmuje czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem jest TVN nadający wówczas „Szpital” i „Fakty”, który osiąga w tym paśmie 20,89 proc. udziału. Drugie miejsce zajmuje Polsat („Pierwsza miłość” i „Wydarzenia”; 20,39 proc.), a trzecia jest TVP2 (gł. „Pogoda”, „Sport”, „Jeden z dziesięciu” i „Tylko Ty!”; 10,92 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej liderem jest Polsat, a dalej plasują się TVN, Dwójka i Jedynka.
Konkurencja w czasie emisji magazynu
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVN |
3 051 347 |
20,89% |
19,03% |
Polsat |
2 979 087 |
20,39% |
24,00% |
TVP2 |
1 595 376 |
10,92% |
8,01% |
TVP1 - Świat się kręci |
1 414 952 |
9,69% |
5,65% |
W magazynie „Świat się kręci” prezentowane są rozmowy na bieżące tematy społeczne, polityczne, kulturalne, lifestylowe. Komentują je zaproszeni goście, w tym specjalny gość dnia pozostający w studiu przez cały odcinek. W programie pokazywane są też śmieszne filmiki i materiały z politykami, w każdym odcinku jest również miejsce na występ muzyka. Producentem wykonawczym talk-show jest Rochstar.
)
Dołącz do dyskusji: „Świat się kręci” ma więcej widzów niż jesienią, ale przegrywa z konkurencją