Strony główne: Onet przed WP.pl, mocno w górę Gazeta.pl i SE.pl
Strona główna Onetu dalej wyprzedza analogiczną witrynę WP.pl pod względem zasięgu, natomiast ma mniej odsłon. W skali roku spory spadek zasięgu zanotowała strona główna Interii, a mocno zyskały SE.pl i Gazeta.pl. Na zdecydowanie najdłużej przyciąga internautów strona główna TVN24.pl.
Według badania Gemius/PBI w kwietniu br. stronę główną Onetu (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 11,12 mln internautów. Wykonali tam 438,23 mln odsłon, a każdy spędził średnio 61 minut i 9 sekund.
Analogiczna witryna WP.pl miała 11 mln użytkowników (124,8 tys. mniej niż strona Onetu), 494,15 mln odsłon (55,92 mln mniej niż główny konkurent) oraz 66 minut i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania (5 minut i 47 sekund więcej od witryny Onetu).
Ponad godzinę średniego czasu spędzonego przez użytkownika - dokładnie 65 minut i 56 sekund - zanotowała też strona główna Interii, którą odwiedziło 4,95 mln internautów, wykonując 209,39 mln odsłon. Natomiast na stronie głównej TVN24.pl (miała 1,49 mln użytkowników i 41,7 mln odsłon) odwiedzający spędził przeciętne aż 3 godziny, 48 minut i 41 sekund.
Stronę główną Gazeta.pl (Agora) odwiedziło 3,9 mln internautów, wykonując 93,65 mln odsłon oraz spędzając średnio 45 minut i 56 sekund.
W zestawieniu są też strony główne portali trzech dzienników. Liderem zasięgowych w tej grupie jest witryna SE.pl z 629,2 tys. użytkowników (a także 4,92 mln odsłon oraz 6 minut i 37 sekund przeciętnego czasu korzystania). Strona główna Wyborcza.pl (Agora) przy 577,4 tys. odwiedzających miała 7,97 mln odsłon oraz 20 minut i 14 sekund średniego czasu korzystania, a analogiczna strona Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotowała 440,6 tys. użytkowników, 22,32 mln odsłon oraz 47 minut i 47 sekund średniego czasu korzystania.
W przypadku innych dużych portali ogólnotematycznych (np. stacji radiowych, innych stacji telewizyjnych) w badaniu Gemius/PBI nie wydzielono stron głównych albo zanotowały one zbyt małą odwiedzalność.
Strona główna Onetu w skali roku zanotowała spadki o 1,62 pkt proc. zasięgu, 13,3 mln odsłon oraz 31 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika (to odpowiednio 3,9, 2,9 i 0,8 proc. w dół). Natomiast konkurencyjna witryna WP.pl przy wzroście zasięgu o 0,28 pkt proc. (0,7 proc. ) zyskała 87,75 mln odsłon oraz 12 minut i 38 sekund średniego czasu korzystania (to 21,6 i 23,3 proc. w górę).
Na Interii strona główna przy spadku zasięgu o 3,17 pkt proc. (czyli 15,3 proc.) osiągnęła wzrost o 11,45 mln odsłon oraz 10 minut i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania (5,8 i 19 proc. w górę), a na Gazeta.pl zyskała 5,05 pkt proc. zasięgu (to aż 57,6 proc. w górę), tracąc 1,41 mln odsłon (1,5 proc.) oraz 29 minut i 9 sekund średniego czasu korzystania (38 proc.).
Strona główna TVN24.pl straciła 0,19 pkt proc. zasięgu (3,5 proc. w dół) oraz 47 minut i 20 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez użytkowników (17,1 proc. w dół), za to liczba jej odsłon zwiększyła się o 6,22 mln (czyli 17,5 proc.).
Relatywnie bardzo duże wzrosty osiągnęły strony główne SE.pl i Wyborcza.pl. Pierwsza zyskała 1,49 pkt proc. zasięgu i 1,25 mln odsłon (201,3 i 34,2 proc.) przy spadku średniego czasu korzystania o 10 minut i 43 sekundy (czyli 61,8 proc.), natomiast druga zyskała 0,36 pkt proc. zasięgu, 2,23 mln odsłon oraz minutę i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 21,3, 38,7 i 7 proc. w górę).
Z kolei strona główna Fakt.pl straciła 0,07 pkt proc. zasięgu i 1,4 mln odsłon (4,3 i 5,9 proc. w dół), a średni czas spędzany na niej przez użytkownika wydłużył się o 4 minuty i 29 sekund (czyli 10,3 proc.).
Dołącz do dyskusji: Strony główne: Onet przed WP.pl, mocno w górę Gazeta.pl i SE.pl