Ströer stawia na kampanie dwutygodniowe
W ofercie Grupy Ströer na przyszły rok pojawił się dwutygodniowy model rozliczania kampanii. Firma uzasadnia to pozytywnymi wynikami fikcyjnej akcji testowej „Wypożyczalnia krów”.
Dwutygodniowy model rozliczania kampanii to nowość na polskim rynku reklamy outdoorowej. Obecnie zdecydowanie najczęściej realizowane są bowiem akcje trwające miesiąc.
Grupa Ströer zdecydowała się wprowadzić model dwutygodniowy po testowej kampanii outdoorowej „Wypożyczalnia krów”, którą przeprowadziła w październiku br. Akcja reklamująca fikcyjną usługę i odsyłająca do jej strony internetowej w Trójmieście trwała przez dwa tygodnie, a w Poznaniu przez miesiąc. Internetowy sondaż realizowany przez Gemiusa pokazał, że w trzecim i czwartym tygodniu kampanii nie nastąpił już wyraźny wzrost świadomości reklamowanej marki. W związku z tym – oraz na podstawie obserwacji z rynków zagranicznych – wysunięto wniosek, że na outdoorze efektywniej jest prowadzić akcję reklamową przez dwa tygodnie.
W przyszłorocznej ofercie Grupy Ströer obowiązują też rabaty za szybkie zarezerwowanie nośników. Jeśli reklamodawca podpisze umowę w ciągu 8 dni od otrzymania oferty, zapłaci 3 proc. mniej, a jeśli na minimum 4 miesiące przed rozpoczęciem kampanii – 10 proc. mniej.
Dołącz do dyskusji: Ströer stawia na kampanie dwutygodniowe
dlaczego ??:
- usługa totalnie oderwana od innych, stąd od razu wyróżnia się;
czemu nie pokazali takiej kategorii produktu/usługi, który zazwyczaj reklamuje się na outdoorze (np. fmcg, odzież itp.)
- dobrano dobrze rozmieszczone nośniki, także kampania była widoczna - potem w pakietach będą sprzedawać także słabe lokalizacje...
Kreatywność w badaniach- jak widać można a nawet trzeba!
Raport zapewne< czarno na białym>