SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Strategy Analytics: 60 mln smartfonów sprzedanych w II kw.

W II kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 60 milionów smartfonów.

To o 43 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (42 mln) - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.

Według Alexa Spektora, analityka Strategy Analytics, smartfony stanowiły w II kwartale 19 proc. ogółu sprzedanych na świecie komórek, a wzrost ich sprzedaży cały czas jest w głównej mierze napędzany przez wysokie dopłaty operatorów, ostrą konkurencję miedzy producentami i coraz większą liczbę tańszych modeli opartych na systemach takich jak Symbian i Android.

Liderem sprzedaży smartfonów w II kwartale była Nokia, która wyprzedziła firmy RIM i Apple.

Globalna sprzedaż smartfonów i udział w rynku - pierwsza trójka dostawców

 

Sprzedaż smartfonów (w mln sztuk)

II kw. 2009

2009

II kw. 2010

Nokia

RIM

Apple

Pozostali

16.9

8.0

5.2

11.4

67.8

34.5

25.1

47.3

24.0

11.2

8.4

15.9

Suma

41.5

174.7

59.5

Udział w rynku (w %)

II kw. 2009

2009

II kw. 2010

Nokia

RIM

Apple

Pozostali

40.7

19.3

12.5

27.5

38.8

19.7

14.4

27.1

40.3

18.8

14.1

26.7

Suma

100.0

100.0

100.0

wzrost rok do roku (w %)

II kw. 2009

2009

II kw. 2010

Nokia

RIM

Apple

Pozostali

10.5

42.9

642.9

-18.0

12.1

46.8

83.1

-11.4

42.0

40.0

61.5

39.5

Suma

16.9

15.6

43.4

Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 60 mln smartfonów sprzedanych w II kw.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl