Strategy Analytics: 60 mln smartfonów sprzedanych w II kw.
W II kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 60 milionów smartfonów.
To o 43 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (42 mln) - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.
Według Alexa Spektora, analityka Strategy Analytics, smartfony stanowiły w II kwartale 19 proc. ogółu sprzedanych na świecie komórek, a wzrost ich sprzedaży cały czas jest w głównej mierze napędzany przez wysokie dopłaty operatorów, ostrą konkurencję miedzy producentami i coraz większą liczbę tańszych modeli opartych na systemach takich jak Symbian i Android.
Liderem sprzedaży smartfonów w II kwartale była Nokia, która wyprzedziła firmy RIM i Apple.
Globalna sprzedaż smartfonów i udział w rynku - pierwsza trójka dostawców
Sprzedaż smartfonów (w mln sztuk) | II kw. 2009 | 2009 | II kw. 2010 |
Nokia RIM Apple Pozostali | 16.9 8.0 5.2 11.4 | 67.8 34.5 25.1 47.3 | 24.0 11.2 8.4 15.9 |
Suma | 41.5 | 174.7 | 59.5 |
Udział w rynku (w %) | II kw. 2009 | 2009 | II kw. 2010 |
Nokia RIM Apple Pozostali | 40.7 19.3 12.5 27.5 | 38.8 19.7 14.4 27.1 | 40.3 18.8 14.1 26.7 |
Suma | 100.0 | 100.0 | 100.0 |
wzrost rok do roku (w %) | II kw. 2009 | 2009 | II kw. 2010 |
Nokia RIM Apple Pozostali | 10.5 42.9 642.9 -18.0 | 12.1 46.8 83.1 -11.4 | 42.0 40.0 61.5 39.5 |
Suma | 16.9 | 15.6 | 43.4 |
Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 60 mln smartfonów sprzedanych w II kw.