Stowarzyszenie Agencji Reklamowych broni reklam Play
Stowarzyszenie Agencji Reklamowych wystosowało do mediów list w którym broni przed atakami kontrowersyjnej kampanii operatora komórkowego Play.
- Reklama odgrywa szczególną rolę we współczesnej gospodarce – dostarcza informacji o produktach i usługach, namawia do zakupu, buduje związek emocjonalny z marką, a więc odwołuje się do sfery racjonalnej i emocjonalnej odbiorcy. Mając to na uwadze z dużym niepokojem obserwujemy w mediach, kolejne ataki na kampanię komunikacyjną nowego operatora telefonicznego Play – czytamy w oświadczeniu SAR przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl
- Reakcje mediów na kampanię Play, a szczególnie ostatnie reakcje Naszego Dziennika, są przykładem nadinterpretacji i przekroczenia normy zachowań przewidzianych dla średnio poinformowanego konsumenta. Dopatrywanie się elementów pedofilskich, satanistycznych, a obecnie nawet użycia symboli religijnych na opakowaniach produktów, jest daleko idącą nadinterpretacją – pisze Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SAR.
- Przykładów w których media pokazują sceny drastyczne, obrazoburcze, skandaliczne seksualnie czy nieetyczne, zaczynając od programów informacyjnych i programów rozrywkowych, filmach akcji, serialach, na filmach rysunkowych dla dzieci kończąc - jest bardzo dużo. Rozsądzając czy reklama przekroczyła zasady dobrego smaku, nie możemy abstrahować od zjawisk medialnych, zjawisk życia politycznego i społecznego do zjawisk zachodzących w sztuce współczesnej i powszechnej obyczajowości. W innym przypadku będziemy zmuszeni stosować różne standardy zachowań i oceny dla podobnych zjawisk – czytamy w liście.
SAR zwraca także uwagę, iż „reklama pomaga rozwijać się gospodarce, generuje popyt, pomaga wprowadzać nowe produkty na rynek, informuje o nich konsumentów, wspomaga konkurencyjność rynkową, a przez to pomaga również nam konsumentom, bo wpływa na obniżanie cen produktów, i uatrakcyjnienie ofert sprzedażowych. - Ciekawe, że ten aspekt kampanii Play i wejście nowego operatora na rynek, nie zainteresował mediów – dziwi się Stowarzyszenie.
Przypomnijmy, że kampania wprowadzająca na rynek nowego operatora komórkowego Play od początku wzbudzała kontrowersje m.in. dzięki billboardom na których można było zobaczyć rozdarte palce z których broczyła krew czy ukazującym dzieci wyglądające jak dorośli na imprezie dla pełnoletnich. „Nasz Dziennik” określił te reklamy jako „wykorzystujące treści oceniane przez wielu rodziców jako pedofilskie czy makabryczne”, a całą sytuację skandalem.
Kontrowersyjnymi reklamami zajęła się także działająca przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy Komisja Etyki Reklamy, która uznała, że billboardy naruszają Kodeks Etyki Reklamy. Pierwszy z nich - zdaniem KER - epatuje brutalnością przez co narusza dobre obyczaje, zaś drugi narusza godność dziecka jako osoby.
Play wycofała już sporne reklamy.
Podobne informacje:
- Reklama Play narusza godność dziecka
- Play: nasze reklamy to błąd, nie mamy nic na obronę
- Play zgromadził 100 tysięcy klientów
- Wywiad - Jacek Hensler
- Wielka strata właściciela marki Play
- Kolejny skandal na rynku reklamy
- Play z problemami
- Nowatorska reklama Play poprzez Second Life
- Techniczne problemy Play
- Era kontra Play
- Play rozpoczął od falstartu
- Play pracuje nad największym minusem oferty
Dołącz do dyskusji: Stowarzyszenie Agencji Reklamowych broni reklam Play