Stopklatka z kampanią przeciw stereotypom płciowym. Michał Szpak reklamuje serial „To nie ze mną”
Stopklatka rozpoczęła kampanię „Czy kobieta potrzebuje różowego młotka, aby wbić gwóźdź?” przeciw stereotypom płciowym. Spoty nawiązują do najnowszej produkcji stacji - serialu „To nie ze mną”, w którym główna bohaterka jest mechaniczką samochodową. W wideo, poza odtwórczynią głównej roli - Adą Szczepaniak, pojawił się również Michał Szpak.
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na stereotypy związane z kompetencjami zawodowymi kobiet. Według powszechnie przyjętej opinii płeć ta jest często zatrudniana na stanowisku np. kosmetyczki, sekretarki, pielęgniarki, nauczycielki czy opiekunki. Z kolei panie rzadko można spotkać w zawodzie mechaniczki czy kierowczyni.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na kampanię składa się prowokacyjny teaser oraz spot wyjaśniający ideę akcji. Całość nawiązuje do „To nie ze mną” - pierwszej produkcji serialowej kanału Stopklatka, której główną bohaterką jest mechaniczka samochodowa (zawód uchodzący w społeczeństwie za typowo męski).
Niestandardowy spot imituje formułę telezakupów. Pokazuje wpadki remontowe i złe korzystanie ze zwykłych narzędzi przez nieporadną kobietę, która nieumiejętnie wbija nawet gwóźdź. Remedium mają być różowe narzędzia wymyślonej na potrzeby kampanii marki „Power Lejdi”. Prowokacyjna treść spotu nasycona jest stereotypowymi sformułowaniami, które podkreślać mają schematyczne postrzeganie kompetencji i roli kobiety. Dodatkiem do spotu jest aktywny numer na infolinię, pod którym można zostawić swoją opinię.
- Kilka razy dzwoniono co prawda z chęcią dokonania zakupu narzędzi „Power Lejdi”, ale przede wszystkim kontaktowano się z infolinią w celu wyrażenia oburzenia. Nasza prowokacja się udała. Zarówno panie jak i panowie, sygnalizowali w pozostawionych opiniach, że ocena umiejętności na podstawie płci, jest nieodpowiednia i od dawna nieaktualna. Kobiety doskonale potrafią operować narzędziami - niekoniecznie różowymi. O tym właśnie jest ta kampania - komentuje Joanna Bauer, copywriterka ze 180heartbeats + JUNG V MATT.
W wideo, poza odtwórczynią głównej roli - Adą Szczepaniak, pojawił się również Michał Szpak, który - jak informuje biuro prasowe Stopklatki - „nie boi się wymykać stereotypom”. - Wspólnie komentują promocję „Power Lejdi” jako wątpliwy pomysł, ponieważ liczy się warsztat i to kompetencje powinny być najważniejsze, nie płeć. Dialog Michała Szpaka i Ady Szczepaniak wieńczy puenta nawiązująca do tytułu serialu. Na słowa bohaterki „Ciągle te stereotypy”, artysta odpowiada „Daj spokój, to nie ze mną!”. - komentuje stacja.
„To nie ze mną” od niedzieli w Stopklatce
Aktywacja jest elementem promocji serialu „To nie ze mną”, którego premiera w Stopklatce odbędzie się w niedzielę, 16 października o godz. 17.00. Na dzień przed emisją w Stopklatce serial będzie dostępny przedpremierowo w serwisie FilmBox+.
- Serialowa Tosia jest pracującą w warsztacie samochodowym, młodą i wrażliwą kobietą, ale zarazem niezależną i pewną swoich umiejętności. Serialowy Michał jest natomiast wrażliwym mężczyzną, samotnie wychowującym dzieci, świetnym ojcem. Stało się to punktem wyjścia do rozwinięcia kwestii stereotypów, związanych z postrzeganiem określonych kompetencji jako typowo męskich lub żeńskich oraz chęcią wywołania dyskusji na ten temat. Swoimi działaniami chcemy inspirować, zwracać uwagę na ważne tematy i wartości. Mamy nadzieję, że dzięki naszej prowokacji skłoniliśmy wiele osób do refleksji i być może realnych zmian w postrzeganiu - komentuje Patrycja Gałązka, dyrektorka marketingu i ds. rozwoju biznesu w Grupie Kino Polska, nadawcy kanału Stopklatka.
Za koncept kreatywny i realizację kampanii odpowiada 180heartbeats + JUNG V MATT, filmy zrealizował dom produkcyjny F25, reżyserem jest Miłosz Sakowski.
Dołącz do dyskusji: Stopklatka z kampanią przeciw stereotypom płciowym. Michał Szpak reklamuje serial „To nie ze mną”
Czy ktoś zatrzyma to szaleństwo feminatywów tworzonych na siłę?