Sprzedaż tygodników opinii w I półroczu 2009 r.
Największe tygodniki opinii zamknęły I półrocze 2009 r. spadkiemsprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłym rokiem.Liderem była "Polityka", najwięcej - aż 36 proc. - stracił"Przekrój" a zyskał tylko 'Gość Niedzielny' - raport portaluWirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem "Polityki" w I półroczu 2009 r.wyniosła 144 756 egz., czyli o 3,5 proc. mniej niż w analogicznymmiesiącu 2008 roku - wynika z danych Związku Kontroli DystrybucjiPrasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Tuż za "Polityką" uplasował się "GośćNiedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "GośćNiedzielny) ze sprzedażą ogółem na poziomie 136 779 egz. (wzrost o5 proc.).
Na trzecim miejscu znalazł się "NewsweekPolska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się wilości 106 536 egz. (spadek o 14 proc.).
styczeń-czerwiec | ||||
2009 | 2008 | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polityka | 216 761 | 144 756 | 231 375 | 150 019 |
Gość Niedzielny | 195 116 | 136 779 | 182 222 | 129 825 |
Newsweek Polska | 188 812 | 106 536 | 223 844 | 124 913 |
Wprost | 201 445 | 103 351 | 217 282 | 110 735 |
Przekrój | 98 850 | 45 467 | 145 700 | 70 510 |
PrzewodnikKatolicki | 32 689 | 28 364 | 33 652 | 28 621 |
Przegląd | 68 481 | 22 269 | 73 365 | 24 582 |
TygodnikPowszechny | 40 045 | 19 393 | 53 508 | 21 098 |
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej izagranicznej liderem była "Angora" (WydawnictwoWesta-Druk Mirosław Kuliś), która w I półroczu br. sprzedała się wilości 310 793 egz. (wzrost o 6 proc.).
styczeń-czerwiec | ||||
2009 | 2008 | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 456 573 | 310 793 | 448 708 | 293 308 |
Forum | 34 079 | 18 175 | 33 938 | 18 334 |
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż tygodników opinii w I półroczu 2009 r.