Sprzedaż tygodników opinii w I półroczu 2009 r.
Największe tygodniki opinii zamknęły I półrocze 2009 r. spadkiem sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłym rokiem. Liderem była "Polityka", najwięcej - aż 36 proc. - stracił "Przekrój" a zyskał tylko 'Gość Niedzielny' - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem "Polityki" w I półroczu 2009 r. wyniosła 144 756 egz., czyli o 3,5 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu 2008 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Tuż za "Polityką" uplasował się "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny) ze sprzedażą ogółem na poziomie 136 779 egz. (wzrost o 5 proc.).
Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek
Polska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się w
ilości 106 536 egz. (spadek o 14 proc.).
styczeń-czerwiec |
||||
|
2009 |
2008 |
||
ZKDP |
średni nakład jednorazowy |
Sprzedaż ogółem |
średni nakład jednorazowy |
Sprzedaż ogółem |
Polityka | 216 761 | 144 756 | 231 375 | 150 019 |
Gość Niedzielny | 195 116 | 136 779 | 182 222 | 129 825 |
Newsweek Polska | 188 812 | 106 536 | 223 844 | 124 913 |
Wprost | 201 445 | 103 351 | 217 282 | 110 735 |
Przekrój | 98 850 | 45 467 | 145 700 | 70 510 |
Przewodnik Katolicki | 32 689 | 28 364 | 33 652 | 28 621 |
Przegląd | 68 481 | 22 269 | 73 365 | 24 582 |
Tygodnik Powszechny | 40 045 | 19 393 | 53 508 | 21 098 |
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i
zagranicznej liderem była "Angora" (Wydawnictwo
Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w I półroczu br. sprzedała się w
ilości 310 793 egz. (wzrost o 6 proc.).
styczeń-czerwiec |
||||
|
2009 |
2008 |
||
ZKDP |
średni nakład jednorazowy |
Sprzedaż ogółem |
średni nakład jednorazowy |
Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 456 573 | 310 793 | 448 708 | 293 308 |
Forum | 34 079 | 18 175 | 33 938 | 18 334 |
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż tygodników opinii w I półroczu 2009 r.