SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Świat Wiedzy” i „Newsweek Historia” liderami w I półroczu

W pierwszym półroczu br. liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „Newsweek Historia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym półroczu 2018 roku wyniosła 74 771 egz. W porównaniu do pierwszego półrocza 2017 roku była ona niższa o 21,81 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 17,46 proc. do 40 027 egz.

Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 16 523 egz., po wzroście o 9,61 proc. - jedynym wśród miesięczników popularnonaukowych i historycznych.

Na drugie miejsce spadło „W Sieci Historii” (Fratria). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w badanym okresie wyniosła 13 244 egz. (obniżyła się ona o 25,92 proc. - największym w zestawieniu wszystkich pism).

Trzecią pozycję zajął magazyn „Uważam Rze Historia” (Gremi Media), którego wynik sprzedażowy w pierwszym półroczu br. wyniósł 10 456 egz., po spadku o 22,73 proc.

W czerwcu 2018 roku sprzedaż ogółem lidera popularnonaukowego miesięcznika, czyli „Świata Wiedzy”, wyniosła 69 510 egz., po spadku względem czerwca 2017 roku o 18,01 proc. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 38 894 egz., po spadku o 26,95 proc.

Wśród tytułów historycznych pozycję lidera zajął magazyn „W Sieci Historii” z 11 882 sprzedanych egz. Tytuł ten zanotował stratę wynoszącą 33,43 proc. (największą w obu segmentach). Drugi był miesięcznik „Uważam Rze Historia” (10 974 egz.; spadek o 9,92 proc.).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” i „Newsweek Historia” liderami w I półroczu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wojtek
Nie ma to jak porownywac dwumiesiecznik z miesiecznikiem pod wzgledem srednich sprzedazy :)))
Szkoda ze nie ma porownan z kwartalnikami albo rocznikami :)
0 0
odpowiedź