„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w lipcu, wszystkie tytuły ze spadkami
W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w lipcu br. pierwszy był „Motor”. Z kolei w zestawieniu miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w lipcu 2019 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2018 roku zmniejszyła się o 14,83 proc. i wyniosła 75 511 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 14,26 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 43 617 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w lipcu br. wyniósł 34 387 egz. Zmniejszył się o 19,83 proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu wszystkich tytułów.
Wiceliderem był „Automobilista” (Automobilista) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 5 719 egz., po spadku o 2,49 proc. Tytuł ten wyprzedził „Classic Auto” (Stratos Concept), którego sprzedaż ogółem zmalała o 4,91 proc. do 5 635 egz.
W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 9,87 proc. (najbardziej w zestawieniu), a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 1,77 proc.
Wśród miesięczników największy wzrost, wynoszący 5,79 proc., miał tutaj „Automobilista”. Jako jedyne straciło w tym ujęciu „Classic Auto” - było to 0,74 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w lipcu, wszystkie tytuły ze spadkami
Pewnie mają tak niską sprzedaż, że wolą nie podawać.