SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Motor” i „Auto Świat Poradnik” liderami sprzedaży w 2019 roku, „Auto-Moto” najbardziej w dół

W 2019 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto Świat Poradnik”, który wyprzedził „Auto-Moto” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w 2019 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem 2018 roku zmniejszyła się o 13,95 proc. i wyniosła 79 120 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 13,77 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 44 769 egz.

Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średni wynik sprzedażowy w ub.r. wyniósł 32 916 egz. Zwiększył się o 14,21 proc. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Na drugie miejsce spadł magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 32 290 egz., po spadku o 16,40 proc. - największym w zestawieniu.

Podium uzupełnia „Automobilista” (Automobilista). Miesięcznik zanotował stratę wynoszącą 10,06 proc. do 5 840 egz.

W grudniu 2019 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do grudnia 2018 roku zmniejszyła się o 0,97 proc. do 82 853 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 43 421 egz., po spadku o 21,71 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera zajęło „Auto-Moto” (25 005 egz.; w dół o 25,80 proc. - największy w zestawieniu wśród wszystkich pism). Drugie było „Classic Auto” (5 361 egz.; spadek o 1,61 proc.), które wyprzedziło „Automobilistę” (5 205 egz.; - 19,11 proc.).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto Świat Poradnik” liderami sprzedaży w 2019 roku, „Auto-Moto” najbardziej w dół

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Inf
Rynek zweryfikował decyzję RASP. Likwidacja miesięcznika Auto Świat Poradnik była poważnym błędem wydawcy. Ale czy ktoś przyzna się do błędu? To był naprawdę jedyny na polskim rynku opiniotwórczy poradnik dla kupujących i posiadaczy samochodów.
odpowiedź
User
ASfan
Poradnik AS to taki samograj, który powinien być trzymany chociażby tylko ze względu na palmę pierwszeństwa w segmencie. "Digital first" chyba komuś oczy zaślepił.
odpowiedź
User
ASfan2
Poradnik AS to taki samograj, który powinien być trzymany chociażby tylko ze względu na palmę pierwszeństwa w segmencie. "Digital first" chyba komuś oczy zaślepił.

Ależ, przecież miliony oglądają te głupawe filmiki AŚ (przynajmniej tak uważa Ewa)
odpowiedź