„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w 2018 roku. Wszystkie tytuły na minusie
W 2018 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera znalazł się magazyn „Auto-Moto” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w 2018 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem 2017 roku zmniejszyła się o 9,52 proc. i wyniosła 91 949 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 11,87 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 51 917 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w 2018 roku wyniósł 38 636 egz. Zmniejszył się o 14,10 proc.
Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 28 821 egz., po spadku o 16,26 proc. - największym w zestawieniu.
Podium uzupełnia „Automobilista” (Automobilista). Miesięcznik ten zanotował stratę wynoszącą 5,58 proc. do 6 493 egz.
W grudniu 2018 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do grudnia 2017 roku zmniejszyła się o 18,43 proc. (najbardziej w zestawieniu wszystkich pism) do 83 663 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 55 450 egz., po spadku o 9,39 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera też zajęło „Auto-Moto” (33 701 egz.; w dół o 4,06 proc.). Dalsze miejsca zajęły: „Auto Świat Poradnik” (25 171 egz.; spadek o 14,12 proc.) i „Automobilista” (6 435 egz.; + 5,86 proc. - jedyny wzrost w zestawieniu).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w 2018 roku. Wszystkie tytuły na minusie