Sprzedaż „Brava Girl” w ciągu 10 lat spadła o 83 proc. Dane pism młodzieżowych
W ciągu 10 lat wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił miesięcznik „Bravo Girl” - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od stycznia do maja 2015 roku wyniosła 65 873 egz. W porównaniu do całego 2014 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 33,43 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Od 2006 roku tytuł ten notuje spadek średniej sprzedaży ogółem (wyjątkiem był tutaj tylko 2010 rok) - w porównaniu do całego 2006 roku wyniki sprzedażowe tego magazynu zmalały o 75,69 proc., a w porównaniu do 2011 roku - o 66,91 proc. Zaś od 2005 roku „Bravo” straciło 74,86 proc. sprzedawanych egz.
Druga pozycja przypadła magazynowi „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do 2005 roku zmniejszyła się o 63,51 proc. do poziomu 40 253 egz.
Od 2006 do 2008 roku miesięcznik ten zyskiwał na sprzedaży, ale potem jego wyniki zaczęły maleć. Reasumując, od 2005 roku zmalały one o 63,51 proc., a od 2008 roku - 68,11 proc.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego średni wynik zmalał najbardziej w zestawieniu, bowiem o 82,84 proc. do 31 965 egz. Warty zauważenia jest fakt, że magazyn ten każdego roku notował spadek sprzedaży.
Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się w ciągu 10 lat o 82,59 proc. i wyniosła 25 814 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.[
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Brava Girl” w ciągu 10 lat spadła o 83 proc. Dane pism młodzieżowych