Spotify znów z zyskiem. W górę wpływy i liczba subskrybentów
Platforma streamingowa Spotify na koniec marca br. miała 615 mln użytkowników, z których 239 mln korzystało z płatnych pakietów. Przy wzroście kwartalnych przychodów o 20 proc. do 3,64 mld euro firma osiągnęła 168 mln euro zysku operacyjnego.
Rok do roku liczba użytkowników Spotify aktywnych tam chociaż raz w miesiącu o 19 proc. - z 515 do 615 mln. Liczba subskrybentów poszła w górę z 210 do 239 mln, a tych korzystających z pakietów darmowych - z 317 do 388 mln.
Spotify ma 239 mln subskrybentów
Tylko w pierwszym kwartale br. platforma zyskała 13 mln użytkowników: 3 mln subskrybentów i prawie 10 mln tych korzystających z opcji bezpłatnych.
Spotify rośnie najmocniej w Azji, Afryce, Australii i regionie Pacyfiku. Udział użytkowników z tych regionów zwiększył się z 28 proc. w pierwszym kwartale ub.r. do 32 proc. w zeszłym kwartale. Natomiast udział użytkowników z Europy zmalał z 30 do 28 proc., a tych z Ameryki Północnej - z 20 do 18 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Spotify z zyskiem operacyjnym, ubyło 1,9 tys. pracowników
Spotify wypracowało w zeszłym kwartale 3,64 mld euro przychodów, o 20 proc. więcej niż przed rokiem. Wpływy z subskrypcji zwiększyły się o 20 proc. do 3,25 mld euro, a te z reklam - o 18 proc. do 389 mln euro.
Zysk brutto wzrósł z 766 mln do 1 mld euro, a marża brutto - z 25,2 do 27,6 proc. Natomiast rentowność operacyjna poszła w górę ze 156 mln euro do 168 mln euro. Poprzednio firma osiągnęła zysk operacyjny w trzecim kwartale ub.r. (32 mln euro).
Koncern w sprawozdaniu wskazał, że jego rentowność operacyjną poprawiło obniżenie wydatków pracowniczych i marketingowych. W ostatnich kwartałach firma przeprowadziła kilka znaczących redukcji zatrudnienia. W efekcie na koniec marca br. zatrudniała 7 721 pracowników etatowych, wobec 9 646 rok wcześniej.
Na koniec czerwca br. Spotify planuje mieć 631 mln użytkowników, z czego 245 mln subskrybentów. Firma spodziewa się w bieżącym kwartale 3,8 mld euro przychodów (ich dynamikę o 1,4 pkt proc. mają obniżyć niekorzystne zmiany kursów walut), 28,1 proc, marży brutto i 250 mln euro zysku operacyjnego.
We wtorek, już po publikacji wyników z pierwszego kwartału br., akcje Spotify zdrożały o 11,4 proc. Przez minionych 12 miesięcy kurs spółki urósł o 131 proc.
Dołącz do dyskusji: Spotify znów z zyskiem. W górę wpływy i liczba subskrybentów